توجه به پاتوق‌های شهری چه اهمیتی دارد؟

یک کارشناس شهرسازی گفت: فقدان حس امنیت در برخی فضاهای شهری و توجه نکردن مدیران به ساماندهی این فضاها زمینه را برای ایجاد نابهنجاری‌های اجتماعی فراهم می‌کند.

فرزاد مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یک شهر زمانی زیست‌پذیر است که بتواند به نحو مطلوب به رفع نیازهای شهروندانش پاسخ دهد، شهر زیست پذیر شاخصه‌‎ها و مؤلفه‌های متفاوتی دارد، اما به طور کلی ساکنان یک شهر باید از زندگی در محل سکونت خود رضایت داشته باشند.

وی افزود: توجه به لزوم تامین امنیت یک شهر در ابعاد متفاوت و مختلف اجتماعی، کالبدی و مدیریتی قابل توجه و بررسی است.

این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: شهرداری نقش بسزایی در تأمین امنیت فضاهای شهری دارد و بهتر است مدیریت شهری برای تأمین هزینه‌های مورد نیاز از مشارکت اجتماعی و عمومی استفاده کند.

مؤمنی با اشاره به اهمیت چگونگی طراحی فضاهای شهری، تصریح کرد: بهتر است در طراحی فضاهای شهری به منظور ارتقای سطح امنیت افراد، به وضع پاتوق‌ها و کاربری‌های تجاری بیشتر توجه شود تا حضور شهروندان در ساعات مختلف شبانه روز در چنین فضاهایی فراهم شود.

وی عنوان کرد: وجود المان‌ها یا مکان‌های شناخته شده در شهر موجب احساس امنیت شهروندان، گردشگران و رهگذران می‌شود؛ در همین حال فضاهای رها شده در شهر که بستر خوبی برای شکل‌گیری پاتوق‌های ناامن است، میزان امنیت فضاهای شهری را کاهش می‌دهد.

این کارشناس شهرسازی گفت: فقدان حس امنیت در فضاهای شهری و نبود توجه کافی مدیران شهر به ساماندهی این فضاها زمینه‌ساز ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی است و زیست پذیری شهرها را تحت تأثر قرار می‌دهد.

کد خبر 458136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.