۳۰۰ دستگاه تاکسی بندر آستارا فرسوده است

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری بندر آستارا گفت: در ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر ۴۰۰ دستگاه تاکسی درون شهری، ۷۲ دستگاه تاکسی بی سیم و ۱۶۸ دستگاه تاکسی خطی زیر ۳۰ کیلومتر فعال است که از این تعداد ۳۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده است.

غلامرضا مصاحب در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با فراهم شدن طرح نوسازی و جایگزینی تاکسی‌های فرسوده، مالکان تاکسی فرسوده درون شهری سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا می‌توانند نسبت به نام نویسی از طریق سامانه اینترنتی اتحادیه حمل و نقل همگانی کشور اقدام کنند.

وی افزود: در ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر ۴۰۰ دستگاه تاکسی درون شهری، ۷۲ دستگاه تاکسی بی سیم و ۱۶۸ دستگاه تاکسی خطی زیر ۳۰ کیلومتر فعال است که از این تعداد حدود ۳۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا اضافه کرد: از تعداد ۳۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده این شهر، ۱۵۰ دستگاه تاکسی درون شهری، ۷۲ دستگاه تاکسی بی سیم و ۷۸ دستگاه تاکسی خطوط نیازمند تعویض و نوسازی است.

مصاحب عنوان کرد: رانندگانی که در گذشته برای تعویض تاکسی فرسوده خود در سامانه ثبت نام کرده بودند با توجه به اینکه طرح قبلاً دارای تسهیلات بود، اما اکنون پرداخت آن به صورت نقدی شده و نوساناتی که در قیمت‌ها وجود دارد، برای اینکه در آینده دچار مشکلاتی نشوند، باید با مراجعه به این سازمان، درخواست خودشان را به‌روزرسانی کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا تاکسیرانان را در وضعیت بسیار بد مالی و معیشتی قرار داده است، دولت باید برای حمایت از رانندگان حمل و نقل عمومی درون شهری تسهیلات وام بانکی کم بهره در طرح نوسازی و تعویض خودروهای فرسوده در اختیار این قشر قرار می‌داد تا این طرح با سرعت بیشتری به نتیجه می‌رسید.

وی خاطرنشان کرد: در این مرحله دو خودروی سمندLX EF7 با قیمت ۱۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و پژو ۴۰۵ با سطح آلایندگی یورو پنج با قیمت مصوب ۱۰۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، جهت نوسازی و جایگزینی تاکسی درون شهری در سال ۱۳۹۹ در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا افزود: در سال جاری مالکان ۳۵ دستگاه تاکسی فرسوده شهری برای تعویض و نوسازی در سامانه سازمان مدیریت حمل و نقل همگانی ثبت نام کردند که تاکنون ۲۰ دستگاه تاکسی جدید از این سازمان تحویل مالکان آن‌ها شده و ۱۵ نفر نیز در نوبت هستند.

مصاحب یادآور شد: بازه زمانی ثبت نام در طرح تعویض و نوسازی تاکسی‌های فرسوده در سازمان حمل و نقل عمومی و تحویل خودرو جدید از یک تا چهار ماه است.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 458131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.