فردا اوج بارش‌ها در استان اصفهان/دما تا ۱۰ درجه سردتر می‌شود

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی با اشاره به بارش برف و باران در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان، گفت: بارش‌ها امشب و فردا یکشنبه در سطح استان به اوج می‌رسد که همراه با برف و کولاک در ارتفاعات و آبگرفتگی معابر در مناطق شهری است.

حجت الله علی عسگریان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در سطح استان، اظهار کرد: امروز در بسیاری از مناطق استان بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و مه آلودگی و وزش باد را شاهد هستیم.

وی با اشاره به میزان بارندگی‌های ۲۴ ساعت اخیر در سطح استان، افزود: بیشترین بارش‌ها در ایستگاه‌های باران‌سنجی هواشناسی به ترتیب از سمیرم با میانگین ۲۰.۵، شهرضا هفت میلی متر، دهاقان ۵.۵، ورزنه و چادگان سه میلی متر، اردستان و علویجه ۲.۲، اصفهان و زرین‌شهر ۲.۱ و فریدونشهر دو میلی متر باران و شش سانتی متر برف ثبت شده است.

علی عسگریان با بیان اینکه شدت فعالیت سامانه بارشی امروز و فردا یکشنبه در مناطق غربی و جنوبی ادامه می‌یابد، خاطرنشان کرد: کولاک برف، اختلال در تردد شهری و جاده‌ای در این مناطق و احتمال مسدود شدن جاده‌ها به دلیل بارش برف سنگین پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان، با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست، ادامه داد: امواج بارشی از اواسط روز دوشنبه از مناطق شرقی استان خارج می‌شود.

علی عسگریان با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بین هشت تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد، اظهار کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای کلانشهر اصفهان بین ۹ و پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان است.

وی افزود: چوپانان با دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای دو درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شوند.

کد خبر 458121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.