محدودیت‌ها در تهران اثرگذار بود/کرونا از دی‌ماه قابل مدیریت است

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از کاهش مرگ و میرهای ناشی از کرونا در پایتخت خبر داد و گفت: روز جمعه ۱۰۹ نفر در تهران بر اثر ابتلای کرونا یا مشکوک به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تأثیر محدودیت‌های کرونایی در تهران اظهار کرد: ما نشانه‌های تأثیر این اعمال محدودیت‌ها را در کاهش مبتلایان و مرگ و میرهای مشکوک یا ناشی از کرونا در پایتخت می‌بینیم. روز چهارشنبه ۱۰۶ مورد، روز پنجشنبه ۱۱۶ مورد و روز جمعه ۱۰۹ مورد مرگ مشکوک یا ناشی از کرونا در بهشت زهرا ثبت شده که نسبت به هفته گذشته کاهش قابل‌ملاحظه‌ای داشته است و تا امروز ۲۰ هزار و ۸۰۰ مورد مرگ ناشی از کرونا در تهران ثبت شده است.

خداکرمی با اشاره به اینکه مردم تهران اکثریت پروتکل‌های اعلام‌شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت می‌کنند، تصریح کرد: امیدواریم تا شروع دی‌ماه مدیریت بیماری و جلوگیری از گسترش پاندمی به میزان زیادی اتفاق افتد.

باید پس از بازگشایی فعالیت‌ها هم پروتکل داشته باشیم

وی گفت: اینکه هنوز برخی از شهروندان و کسبه خدمات غیرمعمول ارائه می‌دهند جای نگرانی دارد و ما نمی‌توانیم راهکارهایی برای آن عده که با وجود محدودیت‌ها، مجبور به فعالیت هستند ارائه نکنیم. اگر شهروندان نمی‌توانند به سفر بروند، ما باید در کنار توصیه به سفر نرفتن، بگوییم چه نکاتی را باید رعایت کرد که افراد در صورت الزام به سفر رفتن، کمتر دچار خطر شوند یا اگر تعدادی علاقه‌مند به رفتن به رستوران و کافه هستند، مالک رستوران چه نکاتی را باید رعایت کند که در این شرایط بحرانی، به گسترش ابتلای این بیماری ختم نشود.

خداکرمی تأکید کرد: باید پس از بازگشایی فعالیت‌ها هم پروتکل و برنامه داشته باشیم. در غیر این صورت، همان اتفاقی می‌افتد که در اردیبهشت ماه در تهران رخ داد و در حالی که مرگ و میر در این ماه به ۱۰ نفر در روز رسیده بود، به دلیل نبود برنامه‌ریزی برای بعد از تعطیلات، شاهد انفجار شیوع بیماری و افزایش مرگ و میرها بودیم.

کد خبر 458107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.