مشکل آبگرفتگی در معابر شهر نداریم

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در پی آماده باش تمامی اکیپ‌های رفع آبگرفتگی‌های سطحی و پاکسازی همه جوی‌ها و سپتیک‌ها، با توجه به شیفت‌بندی و فعالیت مستمر کارگران و نیروهای پاکبان مشکل آبگرفتگی در معابر شهر نداریم.

غلامرضا ساکتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بارش‌های اخیر در اصفهان، اظهار کرد: از صبح روز گذشته (جمعه هفتم آذرماه ۹۹) با توجه به اعلام وضعیت هواشناسی مبنی بر بارش‌های احتمالی، آماده‌باش لازم به مناطق ۱۵ گانه شهرداری ابلاغ شد.

وی افزود: مناطق ۱۵ گانه شهر با توجه به بارش برف در نقاط مختلف کشور موظف شدند تجهیزات، تمهیدات و امکانات لازم را برای رفع برف‌گرفتگی و لغزندگی معابر از جمله شن و نمک آماده کنند.

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان این که اکیپ خدمات شهری مناطق تجهیز شده است، خاطرنشان کرد: در جریان بارش‌های امروز که شدت زیادی نداشت، علی‌رغم برگ‌ریزان پاییز با توجه به شیفت‌بندی و فعالیت مستمر کارگران و نیروهای پاکبان شاهد آبگرفتگی در معابر نیستیم.

وی گفت: در هر کدام از مناطق شهرداری بین پنج تا هفت اکیپ گشت‌زنی می‌کنند و تا پایان نزولات آسمانی آماده‌باش نیروها ادامه خواهد داشت.

ساکتی اظهار کرد: تعداد ۱۰۰ نفر نیروهای ستادی و عملیاتی در مناطق ۱۵ گانه برای نظارت حضور دارند و سایر نیروها نیز در قالب سیستم‌های عملیات اجرایی و کارگری، ماشین آلات و رانندگان در سطح شهر مشغول فعالیت هستند و برای شیفت بعد از ظهر و شب نیز هر منطقه حداقل ۵۰ نفر نیروی کارگری آماده‌باش غیر از نیروهای اجرایی دارد.

وی تاکید کرد: در فصل پاییز و زمستان به صورت مرتب مباحث مربوط به هواشناسی و بارش‌های احتمالی رصد می‌شود و در این راستا اکیپ‌های خدماتی در شهرداری در حالت آماده‌باش کامل هستند تا در صورت نیاز برای جمع آوری آب و رفع آبگرفتگی‌های احتمالی اقدام کنند.

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: بارش‌های صرفاً دارای آب جاری است و توسط سیستم‌های دفع آب‌های سطحی رفع می‌شود، اما آبگرفتگی وقتی رخ می‌دهد که مسیری مسدود شود، البته با توجه به حجم بارش‌ها و میزان دبی ورودی و خروجی کانال‌های دفع آب‌های سطحی، آب جاری کم کم رفع خواهد شد.

کد خبر 458102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.