جشنواره «خش‌دلانه» با محوریت خانواده برگزار می‌شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد هدف از برگزاری دومین جشنواره خش‌دلانه را ایجاد جریان‌های فرهنگی در شهر دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ونوس عامری در حاشیه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد، با اشاره به برگزاری «دومین جشنواره خش‌دلانه»، هدف از برگزاری چنین جشنواره‌هایی را ایجاد جریان‌های فرهنگی در شهر دانست و اظهار کرد: شورای شهر و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در راستای جریان‌سازی فرهنگی برخی رویدادها را برنامه‌ریزی کرده که یکی از آنها برگزاری همین جشنواره خش‌دلانه است.

وی افزود: از قدیم‌الایام زبان طنز، قالب مناسبی برای بیان آلام و دردهای جامعه بوده و بسیاری از مشکلات به واسطه این زبان در جامعه مطرح شده و سپس برطرف شده است، بنابراین طنز ریشه در فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی ما داشته و مردم نیز به آن علاقه‌مند هستند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اهمیت و نقش خانواده در جامعه تاکید کرد: یکی از مهمترین بنیان‌های جامعه ما خانواده است که اگر این بنیان مستحکم بوده و روابط در نظام خانواده روابطی قوی و بر اساس اصول مترقی که در دین ما نیز بسیار بر آن تاکید شده است تعریف شده باشد، شاهد بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نخواهیم بود.

عامری تصریح کرد: امروزه بسیاری از مشکلات ما ناشی از ارتباطات اشتباه یا ضعیف در خانواده‌هاست بنابراین اگر دنبال کاهش این آسیب‌ها در جامعه هستیم ابتدا باید روابط بین افراد خانواده را تقویت کرده و اصول را برای آنان تبیین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به احساس ضرورت تقویت بنیان خانواده و روابط بین افراد، یکی از محورهای جشنواره خش‌دلانه را محور خانواده در نظر گرفتیم تا بتوانیم با پرداختن به این رکن رکین جامعه، به آسیب‌های اجتماعی که مترتب از گسستگی بنیان خانواده است پرداخته و در راستای کاهش آنها قدم برداریم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه برگزاری جشنواره خش‌دلانه در سال گذشته با استقبال بی نظیر همشهریان مواجه شده است، گفت: البته استعدادهای زیادی در جشنواره اول کشف شد و امیدواریم جشنواره دوم هم بتواند انسان‌های توانمند در حوزه هنر را به مردم معرفی کند.

عامری تاکید کرد: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و اهمیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در راستای حفظ سلامت فردی و اجتماعی این جشنواره در بستر فضای مجازی اجرا خواهد شد و قطعاً مورد استقبال شهروندان یزد قرار خواهد گرفت.

کد خبر 458101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.