واکنش مسئولان و اقتصاددانان به شهادت محسن فخری‌زاده

روز گذشته محسن فخری زاده، یکی از دانشمندان ارشد حوزه هسته‌ای و موشکی کشور در منطقه آبسرد دماوند ترور شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصر دیروز خبر ترور محسن فخری زاده، یکی از دانشمندان هسته‌ای کشور در منطقه دماوند تهران منتشر شد که واکنش‌های بسیاری را در پی داشت.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، در پی ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری‌زاده در شب سالگرد شهادت شهید شهریاری با تاکید بر جنایتکار و تروریست بودن صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در پیامی ضمن تسلیت به محضر مقام معظم رهبری، رئیس جمهور محترم، ملت شریف ایران و تمام جان‌برکفان این مرز و بوم، این اقدام صهیونیستی امریکایی را نشانه عجز و ناتوانی در توقف پیشرفت ایران دانست.

محمد اسلامی در پیام خود تاکید کرد: شهید "محسن فخری‌زاده" به عنوان مدیری انقلابی و خستگی‌ناپذیر با سوابق برجسته علمی، مدیریتی و پژوهشی، استوار و محکم در مسیر توسعه کشور حرکت می‌کرد و اندیشه‌های بلند او در بخش‌های نوظهور و بدیع موجب شده بود که در تمام جنبه‌های پیشرفت ایران ورود کند و بتواند با دستیابی به آخرین دستاوردهای بشری، موجب تحیر دشمنان قسم خورده شود.

وی با اشاره به صحبت‌های رهبران صهیونیسم درباره این دانشمند که نشانه‌دهنده دشمنی دیرین آنها با خوداتکایی و پیشرفت ایران است ابراز داشت: قطعاً راه این شهید بزرگوار توسط جوانان برومند کشور با شدت بیشتر از گذشته ادامه خواهد یافت؛ زیرا که دشمنان با این ترور ناجوانمردانه ثابت کردند که راه او درست و منطبق با اسلام و انقلاب اسلامی بوده است.

اسلامی بیان کرد: ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند ارشد کشورمان، نشان می‌دهد که دشمنان قسم خورده و در رأس آنها، صهیونیسم بین‌الملل، از فعالیت‌ها و دستیابی این دانشمند بزرگ به توانمندی‌هایی که موجب اعتلای این مرز و بوم است، نگرانند و به هر ترتیبی باید جلوی پیشرفت و توسعه را بگیرند.

وی افزود: ترور کور یک دانشمند، نشانه ضعف و استیصال دشمن است که توان مقابله علمی، سیاسی و حتی نظامی را ندارد و از سوی دیگر از توان هسته‌ای و موشکی ایران هراس دارد و این اقدامات عاجزانه و ترورهای کور در طول تاریخ انقلاب، نتوانسته ملت ایران را از مسیر پیشرفت باز دارد و برعکس موجب بالندگی و رشد شده است.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تبریک و تسلیت شهادت آن شهید والامقام و همدردی با خانواده محترم این مرد بزرگ و تمام فرزندان شهدا به‌ویژه شهدای ترور، اظهار امیدواری کرد، در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری و رهبری داهیانه ایشان، می‌توانیم بر دشمن زبون، غلبه کنیم و همان‌طور که وعده داده شده، پیروزی نزدیک است.

اسلامی گفت: رجای واثق دارم خدمات فوق‌العاده شهید پروفسور محسن فخری‌زاده ذخیره ارزشمندی برای او در دیوان عدل الهی خواهد بود و بالندگی این مرز و بوم را حمایت و تقویت خواهد کرد.

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در پیامی ترور ناجوانمردانه شهید دکتر محسن فخری زاده، معاون فقید وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی و از دانشمندان برجسته کشورمان از سوی عوامل تروریستی رژیم صهیونیستی را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است.

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

خبر ترور ناجوانمردانه شهید دکتر محسن فخری زاده، معاون فقید وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی و از دانشمندان برجسته کشورمان از سوی عوامل تروریستی رژیم صهیونیستی موجب تأسف و تأثر عمیق شد.

شهادت این دانشمند فرهیخته و مدیر برجسته نشان داد دشمنان قسم خورده ملت ایران که نتوانسته اند عزم و اراده ملت بزرگ ایران را در جنگ اقتصادی و تحرکات نظامی در هم بشکنند هم اینک با توسل به برخی اقدامات بزدلانه تلاش می‌کنند تا در اراده ملت قهرمان ایران خلل وارد کنند. ولی همانگونه که در چهار دهه گذشته نتوانسته‌اند، از این پس نیز نخواهند توانست.

اینجانب شهادت مظلومانه "محسن فخری زاده" را به محضر رهبر معظم انقلاب، رئیس محترم جمهوری، وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، خانواده، همکاران این شهید عظیم الشان و ملت شهید پرور ایران تبریک و تسلیت گفته و از خداوند متعال برای این شهید عزیز علو درجات و برای بازماندگان محترمش صبر جمیل خواستارم.

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی، در پی شهادت مظلومانه سردار سرتیپ‌پاسدار دکتر محسن فخری زاده، دانشمند ارشد و برجسته کشورمان و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به دستان ناپاک دشمنان قسم خورده ملت شریف ایران اسلامی بویژه رژیم صهیونیستی، ضمن محکوم نمودن این حادثه تروریستی، پیام تسلیتی صادر نمود.

بسم رب شهدا و الصدیقین

ترور برادر عزیزمان سردار سرتیپ پاسدار دکتر محسن فخری زاده، دانشمند ارشد و برجسته کشورمان و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در عصر جمعه (۷ آذر) که به شهادت مظلومانه ایشان منجر شد، نشانه محکم دیگری از وحشت استکبار جهانی از پیشرفت علمی ایران اسلامی و نیز رذالت و حقارت جنایتکاران و دشمنان قسم خورده ملت شریف ایران اسلامی بویژه رژیم صهیونیستی است.

این شهید والامقام در طول عمر پر برکت خود و در کسوت‌های مختلف مدیریتی و علمی و دانشگاهی لحظه‌ای از تلاش و جهد در جهت اعتلای ایران اسلامی آرام ننشست.

رجای واثق دارم جوانان و همسنگران ایشان با قوت بیشتر لحظه‌ای نخواهند گذاشت قطار پیشرفت علمی و توسعه کشور از حرکت باز ایستد و تیر دشمنان را به سنگ خواهند نشاند.

اینجانب ضمن محکوم کردن این اقدام تروریسم دولتی بیگانگان، شهادت این دانشمند برجسته انقلابی را به پیشگاه حضرت بقیة الله (ع)، محضر فرماندهی معظم کل قوا، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، جامعهٔ علمی، مردم شهیدپرور کشورمان، همکاران گرامی ایشان در وزارت دفاع، خصوصاً همسر و فرزندان این شهید گرانقدر، خانواده‌های معزز فخری زاده، قاسمی، بیت شریف آیت الله برهانی و مردم شریف و بزرگوار شهر رستم کلاً تبریک و تسلیت عرض نموده و برای آن شهید عزیز از درگاه خداوند متعال علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبری جمیل مسألت می‌نمایم.

پیام تسلیت محمود شایان، مدیرعامل بانک مسکن، به شرح ذیل است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

جنایت صورت گرفته توسط ایادی استکبار جهانی در به شهادت رساندن یکی دیگر از دانشمندان نخبه این سرزمین، بار دیگر چهره کریه تروریسم را به نمایش گذاشت و سند دیگری از مظلومیت ملت رشید ایران و فرزندان عزیز این مرز و بوم را به جهانیان نشان داد.

اینجانب شهادت دانشمند صنعت دفاعی کشور عزیزمان ایران شهید دکتر محسن فخری زاده را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، همسنگران، خانواده و همکاران ایشان تبریک و تسلیت می گویم و علوّ درجات آن شهید سعید و صبر و اجر بازماندگان را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت:

" استقلال و اقتدار دفاعی بهای سنگینی برای جمهوری‌اسلامی داشته؛ از ابتدای پیروزی انقلاب‌اسلامی تاکنون این ملت قربانی ترور بوده است

ترور دانشمند هسته‌ای و چهره ماندگار صنعت دفاعی کشور شهید محسن فخری‌زاده بار دیگر داغ شهادت برادرم حاج قاسم سلیمانی را تازه کرد؛ داغی که هرگز فراموش نمی‌شود"

کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی با صدور پیامی ترور ناجوانمردانه دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را تسلیت گفت.

متن پیام دکتر کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ترور ناجوانمردانه دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موجب تأثر و تأسف گردید.

اینجانب این ضایعه را به مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری، مردم شریف ایران، همکاران ایشان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و به ویژه خانواده این شهید بزرگوار تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای آن شهید گرانقدر علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.

کد خبر 458091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.