توصیه وزیر به حضوری شدن کلاس اولی‌ها بعد از تعطیلات دوهفته‌ای

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برخی مشکلات اخیر شبکه شاد گفت: یک بخشی مربوط به زیرساخت فنی و بخش دیگر مربوط به کاستی‌های نرم افزاری است که شناسایی شده و در حال ترمیم است. این کار با توسعه زیرساخت‌ها و رفع اشکالات فنی در حال انجام است و تیم مسئول فنی تا یکی دو هفته آینده این مشکل را برطرف می‌کند.

به گزارش ایمنا، محسن حاجی میرزایی صبح امروز در برنامه تلویزیونی شبکه پنجم سیما با بیان اینکه در دوران کنونی روش آموزش، نقش خانواده و دانش‌آموز، روش ارزشیابی و ارتباط گرفتن دانش‌آموز با معلم و همچنین معلم با دانش‌آموز تغییر کرده است گفت: روش نظارت مدیران بر انجام مأموریت‌های مدرسه نیز تغییر کرده و تمامی اینها در این شرایط متفاوت برای آموزش و پرورش رقم خورده است.

وی افزود: آموزش در شرایط کرونا، آموزش در بحران است؛ بحران یعنی اینکه حال هیچکس حال طبیعی نیست و همه در این شرایط ویژه و نگران، کار را دنبال می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کار کردن در این شرایط برای همه سخت و پیچیده است گفت: همه تلاش ما این است که محیط کار مناسبی را برای همکاران خود مهیا کنیم و مأموریت خود را به درستی انجام دهیم. به دنبال این هستیم که دانش‌آموزان در این شرایط آسیب نبینند و محتوای آموزشی به درستی به آنها منتقل شود تا افت تحصیلی پیدا نکنند و ترک تحصیل نیز نداشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به پیشینه و دلایل راه اندازی شبکه شاد گفت: ایجاد مجموعه‌ای با توانمندی ارائه خدمت به همه دانش‌آموزان و معلمان کار قابل توجهی بود. شرکت همراه اول زیرساخت‌های شبکه شاد را فراهم کرد و بهترین متخصصان ایرانی امروز درگیر کار روی شبکه شاد هستند و می‌توانند شهادت دهند هر روز وضعیت بهتری را نسبت به روز قبل تجربه کرده‌ایم.

حاجی میرزایی با اشاره به مشکل کنونی شبکه شاد گفت: یک بخشی مربوط به زیرساخت فنی و بخش دیگر مربوط به کاستی‌های نرم افزاری است که شناسایی شده و در حال ترمیم است. این کار با توسعه زیرساخت‌ها و رفع اشکالات فنی در حال انجام است و تیم مسئولان فنی به ما نوید داده‌اند که ظرف یکی دو هفته آینده این مشکل هم برطرف خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره استمداد از بخش‌های بیرونی آموزش و پرورش گفت: از مجموعه‌های دیگر کمک خواسته بودیم اما یکی از مطالبات ما فراهم کردن محیط ایزوله برای دانش آموزان بود. ما از پیام رسان‌های داخلی تضمین خواسته بودیم که باید تحت تست‌هایی قرار می‌گرفتند اما نپذیرفتند و ناگزیر شدیم شاد را راه اندازی کنیم.

وی افزود: حتی هفته‌های اول، پنج پیام‌رسان داخلی را هم معرفی کرده بودیم اما به سرعت متوجه شدیم که توانایی لازم را برای ارائه این سرویس ندارند. اینستاگرام، واتساپ و غیره همه خارجی هستند اما تنها اپلیکیشن بومی با این حجم کاربر، شاد است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شاد یک بستر گسترده است و خطاها و کاستی‌هایش زود آشکار می‌شود، اظهار کرد: شاد در همه خانه‌ها حضور دارد و هر خانواده‌ای می‌داند کار ما چگونه است.

بنابه گزارش ایسنا، حاجی میرزایی به برقراری ۶۰۰ هزار ارتباط زنده در شبکه شاد در هر روز اشاره کرد و گفت: در برخی ساعات روز ترافیک بالایی داریم که ساعات کلاسی را در ساعات مختلف روز تقسیم کردیم تا بار ترافیک توزیع شود و پاسخگویی با مشکلات کمتری روبرو باشد.

امکان تهیه ابزار هوشمند برای دانش آموزان را نداریم

وی با اشاره به اینکه اکنون در شاد این امکان فراهم است که دو یا سه فرزند بتوانند با یک گوشی وارد شبکه بشوند؟ گفت: اما درباره اینکه عده‌ای اکنون ابزار هوشمند ندارند، امکان تأمین آن از ناحیه ما نیست چرا که نیازمند واردات و تأمین ارز است. البته تهیه ابزار هوشمند به همت خیرین در حال انجام است و در بودجه سال ۱۴۰۰ نیز پیش بینی‌هایی برای این امر انجام شده است.

امتحانات دانش آموزان حضوری است مگر اینکه متخصصان بهداشت اجازه ندهند
وزیر آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات نیز گفت: ترجیح ما آموزش حضوری است. اصل بر برگزاری امتحانات به صورت حضوری است زیرا از وقتی که ارتباط ما با دانش‌آموز مجازی شده باید میزان فراگیری او از درس برای ما مشخص باشد، لذا امتحان حضوری است مگر اینکه در زمان امتحانات با وضعیتی مواجه شویم که متخصصان امر بهداشت اجازه این موضوع را ندهند.

توصیه می‌کنیم بعد از تعطیلی دوهفته ای آموزش کلاس اولی‌ها حضوری شود

حاجی میرزایی افزود: به محض خارج شدن از این تعطیلی دوهفته ای به خانواده‌ها توصیه آموزش حضوری به ویژه برای کلاس اولی‌ها را داریم و خود ما بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه لایحه رتبه بندی به دولت ارائه شده گفت: اعتباری نیز در بودجه ۱۴۰۰ برای آن پیش بینی شده و امید است سال آینده این لایحه اجرا شود.

کد خبر 458066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.