سرمایه‌گذاران در پروژه‌های ساختمانی رویان مشارکت نمی‌کنند

شهردار رویان گفت: سرمایه‌گذاران از مشارکت در اجرای پروژه‌های ساخت و ساز این شهر به دلیل وجود مشکلاتی در صدور اسناد واحدهای احداثی استقبال نمی‌کنند.

جعفر حسین زاده در گفت و‬ گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نارضایتی‬ شهروندان‬ رویان‬ از‬ صادر نشدن پروانه ‏ساخت در برخی اراضی بنیاد مستضعفان، اظهار کرد: این اعتراض‌ها مربوط‬ به‬ صادر نشدن مجوز برای ‏سازه‌های‬ بیش از چهار‬ طبقه‬ است، زیرا در رویان برای‬ ساختمان‌های‬ بالاتر از چهار طبقه سند صادر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از ساکنان شهر رویان از مزایای تسهیلات نوسازی‬ بافت فرسوده و تسهیلات ‏مسکن استفاده نمی‌کنند، تصریح کرد: وجود‬ مشکلاتی‬ در‬ زمینه‬ صدور‬ اسناد‬ مالکیت‬ برخی از واحدهای ساخته شده در این شهر ‏موجب شده است که سرمایه‌گذاران‬ نیز‬ با‬ چالش‌هایی‬ مواجه‬ شوند.

شهردار رویان با بیان اینکه شهروندان به دلیل نداشتن سند مالکیت، نمی‌توانند از مزایای وام مسکن بهره‌مند شوند، گفت: در رویان ارزش‬ معاملاتی‬ زمین بالا و‬ تمایل‬ به‬ بلندمرتبه سازی افزایش‬ یافته‬ است‬، اما ‏به دلیل محدودیت در صدور‬ پروانه‬ ساخت و ساز و‬ اسناد‬ مالکیت، ‬ بخش زیادی‬ از‬ ساخت‬ و‬ سازها‬ در‬ ‏اراضی بنیاد علوی‬ انجام‬ شده است.‏

حسین‌زاده با بیان اینکه بخشی از مالکان پس از ساخت، درخواست پروانه ساختمانی ارائه می‌کنند، تصریح کرد: در این شرایط بخشی از طبقات احداث شده بدون سند باقی می‌ماند که در فروش آنها هم مشکلاتی ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: برای رفع این‬ مشکل‬ از سوی شهرداری با دستگاه قضائی مکاتبات زیادی شده است و دادخواستی مبنی بر اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی به ‏شعبه ۳۶ دادگاه‬ تجدیدنظر تقدیم شده که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

کد خبر 458050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.