بیست و دومین مانور زلزله و ایمنی امروز در برنامه شاد برگزار می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بیست و دومین مانور زلزله و ایمنی صبح امروز از طریق شبکه آموزشی شاد در منازل دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

منصور شیشه‌فروش در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بیست و دومین مانور تمرینی زلزله و ایمنی امسال با توجه به همه‌گیری کرونا در بستر شبکه آموزشی شاد در منازل دانش‌آموزان با همکاری آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

وی افزود: ۸۰۰ هزار دانش‌آموز استان به همراه اعضای خانواده، جامعه هدف آموزشی این مانور هستند که با همراهی و آموزش پنج هزار مربی و کادر آموزشی آموزش و پرورش و تعیین مناطق امن در فضا و اتاق‌های منزل با به صدا در آمدن آژیر زلزله از رادیو سراسری این مانور را اجرا می‌کنند، این مانور توسط دانش آموزان برای تمرین پناهگیری صحیح و تامین ایمنی در برابر زلزله ساعت ۹ تا ۱۰ صبح امروز هشت آذرماه اجرا می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های آموزشی از قبل برای آمادگی دانش آموزان در سایت آموزشی ارسال شده است، اضافه کرد: هدف از برگزاری هر ساله مانور زلزله و ایمنی، آمادگی و تغییر رفتار دانش آموزان و خانواده‌ها در برابر حوادث است زیرا کشور ما روی کمربند زلزله قرار دارد و به طور تقریبی هر ۱۰ سال یک بار زمین لرزه‌های مخرب در کشور رخ داده است از این رو جامعه باید در برابر چنین حوادثی آمادگی داشته باشد.

کد خبر 458027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.