تدوین بودجه ۱۴۰۰ شهرداری بر مبنای برنامه اصفهان ۱۴۰۵

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری بر مبنای برنامه اصفهان ۱۴۰۵ تدوین می‌شود.

سعید ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری اصفهان از سال گذشته با تغییر فرآیند برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی خود اقدامات زیادی را در راستای شفافیت هرچه بیشتر فرآیندها آغاز کرد و امسال نیز با تقدیم برنامه اصفهان ۱۴۰۵ به شورای اسلامی شهر و ادامه انجام اصلاحات در بودجه‌ریزی شهرداری، به سرآمدی خود در بین کلانشهرها ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه تغییرات در فرآیند بودجه‌ریزی با سیاست تمرکز بر پروژه‌های شاخص شهری و محرک توسعه انجام می‌شود، افزود: شهرداری اصفهان پس از طی فرآیند تقریباً ۱۵ ماهه توانست در شهریورماه امسال ششمین برنامه پنج‌ساله خود تحت عنوان برنامه اصفهان ۱۴۰۵ را تقدیم شورای اسلامی شهر کند.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان ادامه داد: در طول ۸۰ روز گذشته نمایندگان معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان به همراه نمایندگان سایر معاونت‌ها به صورت مستمر در کمیسیون‌ها و کارگروه‌های علمی شورای اسلامی شهر حضور یافته و ضمن ارائه برنامه اصفهان ۱۴۰۵ و بیان توضیحات تکمیلی به دفاع از برنامه پرداختند که امیدواریم در روزهای پیش‌رو فرآیند بررسی در کمیسیون‌های تخصصی تکمیل و برنامه به صحن علنی جهت تصویب ارائه شود.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار در شورای اسلامی شهر علاوه بر کمیسیون‌های تخصصی، کارگروهی علمی تشکیل شده و برنامه اصفهان ۱۴۰۵ در ابعاد مختلف شامل پیش‌بینی درآمدهای پنج سال آینده شهرداری اصفهان و همچنین چشم‌انداز و اهداف برنامه مورد بررسی کامل و تخصصی قرار گرفت.

ابراهیمی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در مورد برنامه اصفهان ۱۴۰۵، قابلیت اجرایی آن است، گفت: با توجه به اینکه سال ۱۴۰۰ به عنوان نخستین سال اجرای برنامه اصفهان ۱۴۰۵ است، فرآیند تدوین برنامه همچنان در شورای اسلامی شهر ادامه دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: برنامه در هفته‌های پیش‌رو در شورا تصویب شود و در فرآیند بودجه‌ریزی شهرداری ملاک عمل قرار گیرد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به ابلاغ شهردار اصفهان به تمامی معاونان خود مبنی بر ملاک عمل قرار گرفتن برنامه اصفهان ۱۴۰۵ در تدوین بودجه سال ۱۴۰۰، امیدواریم در تدوین بودجه نیز برش عملیاتی سال اول برنامه به مرحله اجرا برسد.

وی با اشاره به آغاز فرآیند تدوین بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: در ادامه تغییراتی که شهرداری اصفهان با توجه به ابلاغیه وزارت کشور در سال گذشته در فرآیند بودجه‌ریزی خود ایجاد کرد، امسال نیز در راستای شفافیت در بودجه‌ریزی و همچنین سیاست‌های متمرکز شهرداری بر تکمیل پروژه‌های شاخص و مدیریت هر چه بیشتر این پروژه‌ها و همچنین توجه به ارتقای وضع محلات شهر اصفهان به ویژه محلات محروم و اجرای پروژه‌های محرک توسعه برای توسعه و خودکفایی مناطق محروم، تغییرات گسترده‌ای را در فرآیند تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ ایجاد کرد که امیدواریم این تغییرات به بهبود فرآیند و توسعه متوازن شهر اصفهان منطبق بر برنامه اصفهان ۱۴۰۵ منتج شود.

ابراهیمی ضمن قدردانی از شهروندان و متخصصان به دلیل ارائه نظرات خود در راستای تدوین برنامه اصفهان ۱۴۰۵، افزود: برنامه تقدیمی به شورای شهر جهت تصویب به همراه اسناد پشتیبان آن در سایت برنامه به آدرس isfahan.ir 1405. در اختیار شهروندان است و این معاونت آمادگی دارد نظرات تکمیلی مردم را در برنامه عملیاتی سالیانه مدنظر قرار دهد.

کد خبر 457973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.