تراکتور صفر- سپاهان یک / فتح تبریز بعد از ۱۴۴۲ روز

تیم فوتبال سپاهان پس از ۴ سال موفق شد در تبریز برابر تراکتور به پیروزی برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته سوم لیگ برتر فوتبال، امروز از ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه تیم‌های تراکتور و سپاهان در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی یک بر صفر سپاهان به پایان رسید.

هفته سوم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های تراکتور و سپاهان

ورزشگاه: یادگار امام (ره)

گل‌: محمد نژاد مهدی (دقیقه ۲۸) برای سپاهان

اخطار: محمد کریمی (دقیقه ۳۱)، سروش رفیعی (دقیقه ۳۸)، امید نورافکن (دقیقه ۸۴) از سپاهان- اکبر ایمانی (دقیقه ۵۷) از تراکتور

تراکتور: محمدرضا اخباری، هادی محمدی، حمید بوحمدان، میلاد فخرالدینی، میثم تیموری، اکبر ایمانی، احسان حاج‌صفی، مسعود شجاعی (۸۰- محمد عباس‌زاده)، سعید واسعی (۷۲- عکاشه حمزاوی)، اشکان دژاگه (۶۱- سعید مهری) و امین اسدی (۷۲- محمد قنبری)

سرمربی: علیرضا منصوریان

سپاهان: پیام نیازمند، محمدرضا مهدی‌زاده، محمد نژاد مهدی، امید نورافکن، مرتضی منصوری، محمد کریمی، جلال علی محمدی (۱+۹۰- مهدی کیانی)، سروش رفیعی، محمد محبی (۵۸- دانیال اسماعیلی فر)، محمدرضا حسینی (۸۲- رضا میرزایی) و سجاد شهباززاده (۸۲- کی‌روس استنلی)

سرمربی: محرم نویدکیا

داور: بیژن حیدری

شرح بازی:

حساس‌ترین دیدار هفته سوم لیگ برتر فوتبال در حالی آغاز شد که در لحظات ابتدایی تراکتور صاحب توپ و میدان بود و یکی دو موقعیت جدی هم ایجاد کرد اما در ادامه سپاهان رفته رفته با بازیسازی از یک سوم دفاعی خودی و پِرِس از یک سوم میانی زمین، بر توپ و میدان مسلط شد و پس از ایجاد چند موقعیت خطرناک، در دقیقه ۲۸ بالاخره مزد بازی برتر خود را گرفت و با ضربه سر نژاد مهدی از میزبان پیش افتاد.

در ادامه تراکتور که برای جبران گل خورده پیش کشیده بود برای دقایقی صاحب توپ و میدان بود اما باز هم سپاهان با بازی هوشمندانه و با برنامه نبض بازی را در دست گرفت و حتی این موقعیت را داشت که قبل از پایان نیمه اول اختلاف را به دو گل هم برساند.

در نیمه دوم سپاهان که ۳ امتیاز را در حساب خود می‌دید با یک بازی حساب شده کمی عقب‌تر بازی کرد اما با این وجود باز هم در جدال‌های میانه میدان و توپ‌گیری‌ها توسط هافبک‌هایش عملکرد بهتری نسبت به میزبان داشت. شاگردان نویدکیا در نیمه دوم با یک بازی حساب شده موقعیت‌های خطرناک کمی به میزبان دادند و موفق شدند با اندوخته نیمه نخست اولین ۳ امتیاز خارج از خانه خود را در لیگ بیستم کسب کنند.

شرح گل‌:

۱-۰ (دقیقه ۲۸- سپاهان) - ارسال سروش رفیعی از سمت راست با ضربه سر زیبای محمد نژاد مهدی به تور دروازه تراکتور چسبید.

دقایق حساس:

دقیقه ۲- در شلوغی محوطه جریمه ضربه احسان حاج صفی با برخورد به مدافعان سپاهان با فاصله‌ای کم از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۱۳- پاس در عمق منصوری باعث تک به تک شدن شهباززاده و گلزنی او شد اما به دلیل قرار داشتن او در موقعیت آفساید، گل مردود شد.

دقیقه ۱۷- ارسال حاج صفی از سمت راست با ضربه سر شجاعی تبدیل به گل شد اما باز هم به دلیل آفساید گل مردود شد.

دقیقه ۳۳- شوت محکم واسعی از راه دور در دستان نیازمند قرار گرفت.

دقیقه ۳۴- ارسال حسینی از سمت راست با ضربه سر خطرناک شهباززاده همراه شد اما توپ با اختلاف بسیار کم به بیرون رفت.

دقیقه ۶۰- شوت سنگین زمینی اکبر ایمانی از فاصله نسبتاً دور در دستان پیام نیازمند قرار گرفت.

دقیقه ۶۸- در یک ضد حمله ارسال حسینی در محوطه جریمه به شهباززاده رسید و پاس پشت پای او با ضربه خطرناک اسماعیلی‌فر همراه شد که در نهایت توپ با واکنش اخباری راهی کرنر شد.

اتفاق ویژه:

سپاهان پس از ۴ فصل که در تبریز متحمل ۳ شکست و یک تساوی شده بود بالاخره در این دیدار با سرمربیگری محرم نویدکیا به پیروزی رسید تا طلسمی که همراه با مربیانی مثل قلعه نویی و کرانچار بر جا مانده بود باطل شود.

بهترین بازیکن:

در روزی که اکثر بازیکنان سپاهان عملکرد بسیار خوبی داشتند، سروش رفیعی با دوندگی و توپ‌گیری‌های زیادی که در میانه میدان داشت بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 457949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.