سخنگوی وزارت خارجه درگذشت استادزاده را تسلیت گفت

رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در پیامی، ضمن تسلیت درگذشت «زهرا استادزاده»، وی را استاد دغدغه‌مند عرصه فرهنگ، ادبیات و زبان فارسی معرفی کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، «سعید خطیب زاده» در پیامی درگذشت زهرا استادزاده عضو هیات علمی معاونت گسترش زبان فارسی مرکز همکاری‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را تسلیت گفت.

وی ضمن تجلیل از تلاش‌های دلسوزانه و مجدانه آن استاد، مدیر و کارشناس دغدغه مند عرصه فرهنگ، ادبیات و زبان فارسی که سال‌ها همکاری نزدیکی با وزارت امورخارجه در راستای اعتلای زبان و ادبیات گهربار فارسی در جهان نیز داشت، ضایعه فقدان وی را به خانواده آن مرحومه و همه دوستان و همکارانشان در عرصه فرهنگ و ادبیات فارسی تسلیت گفت و برای آن سفر کرده غفران و رحمت واسعه الهی مسالت کرد.

استادزاده بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. همکاری در برنامه‌ریزی و تهیه طرح‌های مربوط به تأسیس و تقویت کرسی‌ها و مراکز زبان فارسی، ایران‌شناسی و مطالعات ایرانی در خارج از کشور، همکاری در مورد مصوبات ستاد شورای گسترش زبان فارسی، همکاری در تهیه آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و ضوابط مورد نیاز ستاد گسترش زبان فارسی از جمله فعالیت‌های آن مرحوم بوده است.

کد خبر 457919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.