کولاک برف و مه آلودگی در غرب و جنوب اصفهان/ هوا سردتر می شود

کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی از احتمال کولاک برف، مه آلودگی و اختلال در تردد شهری و جاده ای در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان خبر داد و گفت: دمای هوای بسیاری از مناطق استان روزهای شنبه و یکشنبه تا ۸ درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

ابراهیم هنرمند در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت جوی ناپایدار در سطح استان اصفهان تا روز دوشنبه هفته آینده است از این رو بارش باران و برف در غرب جنوب استان و باد به نسبت شدید و باران در سایر مناطق اصفهان پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: آسمان بسیاری از مناطق فردا شنبه و روز یکشنبه ابری است و مه صبحگاهی همراه با بارش باران و برف به ویژه در غرب و جنوب استان دور از انتظار نیست.

هنرمند با اشاره به اینکه شدت فعالیت سامانه در مناطق غربی و جنوبی در روزهای شنبه و یکشنبه است و احتمال کولاک برف، مه آلودگی، اختلال در تردد شهری و جاده‌ای در این مناطق وجود دارد، خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی معابر، اختلال در تردد، سیلابی شدن مسیل‌ها تا روز دوشنبه در مناطق مرکزی و شمالی پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان، گفت: بیشترین بارش‌ها به ترتیب از فریدون‌شهر با میانگین ۲۴.۷ میلی متر (یک سانتی متر برف)، بوبین و میاندشت با میانگین ۱۳.۳ میلی متر، داران با میانگین ۱۱.۶ میلی متر، خوانسار با میانگین ۹.۶ میلی متر و چادگان با میانگین ۶.۹ میلی متر گزارش شده است.

هنرمند با بیان اینکه دمای هوای استان روزهای شنبه و یک شنبه بین ۶ تا هشت درجه سردتر می‌شود، اضافه کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت پیش رو بین ۱۸ و هشت درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان است.

کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان افزود: ورزنه با دمای ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر و بوبین و میاندشت با دمای یک درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

کد خبر 457917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.