تعمیر تاسیسات نورپردازی سی و سه پل با هماهنگی میراث فرهنگی انجام شده است

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با رد شایعه سرقت تاسیسات پل تاریخی سی و سه پل، گفت: تاسیسات و کابل‌های برق سی و سه پل با همکاری و هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان باز شده و به سرقت نرفته است.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تأسیسات شهر اصفهان به لحاظ تنوع و گستردگی یکی از بزرگترین تأسیسات شهری کشور است که در جغرافیای بزرگ شهر اصفهان پراکنده شده است.

وی افزود: این تأسیسات شامل بیش از ۷۰ هزار پایه روشنایی، ۳۰۰ ایستگاه انتقال آب و آبرسانی به فضای سبز، بیش از ۵۰۰ آب‌نما، حدود ۱۵۰ پروژه نورپردازی شهری و ابنیه تاریخی همچنین تأسیسات انتقال پساب و سایر تأسیسات برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: این تأسیسات در سال‌های مختلف و به اقتضای اجرای پروژه‌های متعدد در پارک‌ها، فضای سبز و اماکن عمومی شهر اصفهان با روش‌های مختلف و مطابق با استانداردها و ضوابط مربوطه نصب شده است.

وی خاطرنشان کرد: تأسیسات شهری به مرور زمان مستهلک شده و دچار آسیب و تخریب می‌شود از این رو باید نوسازی و بهسازی آنها انجام می‌شد.

امیری گفت: با استفاده از روش نگهداری جامع «پی. ام» تمام تأسیسات شهری کدگذاری و دارای شناسنامه فنی شده و به صورت هفتگی، ماهانه و سالانه سرویس دهی دوره‌ای می‌شود.

وی با بیان اینکه تأسیسات شهری با توجه به استهلاک و تخریب آن به مرور زمان و طبق برنامه زمان‌بندی بهینه سازی و نوسازی می‌شود، گفت: با استفاده از روش «پی. ام» بهینه سازی و نوسازی تأسیسات شهری با اولویت بندی انجام می‌شود که یکی از این تأسیسات پروژه‌های نورپردازی شهری است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به پروژه‌های نورپردازی پل‌های تاریخی شهر و دیگر ابنیه تاریخی، اظهار کرد: تأسیسات قدیمی نورپردازی این اماکن به مرور باز شده و پس از انتقال به انبار شهرداری و انجام بهینه‌سازی، بار دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: یکی از پروژه‌های نورپردازی مربوط به طبقه زیرین سی و سه پل بود که پس از گذشت ۲۰ سال از زمان نصب و استفاده از تجهیزات، با توجه به محدودیت‌های اعمال شده در خصوص شیوع بیماری کرونا بهترین زمان برای بهینه‌سازی فراهم شده و با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی و شهرداری منطقه سه، تجهیزات مربوطه جمع‌آوری و به انبار شهرداری این منطقه منتقل شده است تا پس از انجام پروژه‌های بهینه‌سازی شامل غلاف‌گذاری، کابل‌کشی و نصب چراغ‌های جدید در اولین فرصت نصب و بار دیگر طبقه زیرین سی و سه پل روشن شود.

کد خبر 457873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.