کلاهبرداری در نقش کاریاب/قاتل فراری در دام پلیس

کلاهبرداری در نقش کاریاب در تهران، مرگ تلخ مرد شیرازی در چادر مسافرتی، دستگیری ادمین صفحه اراذل و اوباش، بازداشت رمال اینترنتی شمال کشور، پایان سرقت‌های مسلحانه سه شرور در هیرمند و به دام افتادن قاتل فراری در ایذه را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: پرونده‌ای در بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۸ تهران با موضوع کلاهبرداری تشکیل و برای پی جویی و کشف جرم به پلیس آگاهی ارجاع داده شد.

وی اضافه کرد: شاکی که یک شهروند خانم بود با حضور در پلیس آگاهی در خصوص جزئیات پرونده به کارآگاهان اظهار کرد، چندی پیش خانمی به اسم پونه تحت عنوان کاریاب به من مراجعه و مدارک هویتی من را به بهانه پیدا کردن کار از من گرفت، اما پس از مدتی متوجه شدم او با سو استفاده از مدارکم از سایر افراد کلاهبرداری کرده و مال باختگان با طرح شکایتی از من شکایت کرده‌اند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: با تجمیع پرونده شاکی و سایر افراد مال باخته، مخفیگاه پونه و هویت واقعی وی در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان موفق شدند، مخفیگاه پونه را در شهرک ولیعصر شناسایی و پس از هماهنگی قضائی و اخذ دستور جلب متهم وی را در مخفیگاه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل دادند.

عزیزخانی افزود: متهم پس از دستگیری به ۲۰ فقره کلاهبرداری اعتراف و عنوان کرد پس از دریافت مدارک هویتی شاکی از طریق فضای مجازی چک‌های سرقتی را با نام وی خریداری و با تکمیل متن چک‌ها، اقلامی مانند زعفران و لوازم خانگی خریداری کرده است.

وی گفت: با اعتراف صریح پونه به بزه انتسابی و شناسایی تمامی شاکیان، پرونده برای سیر مراحل قضائی به دادسرا ارسال و متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شد.

مرگ تلخ مرد شیرازی در چادر مسافرتی

کاووس محمدی از مقامات ارشد انتظامی اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره مرگ مشکوک در یکی از روستاهای شهرستان شیراز، بلافاصله مأموران انتظامی و عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: مأموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مردی ۴۹ ساله درون چادر مسافرتی در حال استراحت بوده که به علت استنشاق گاز مونوکسید کربن ناشی از روشن کردن پیک‌نیک جان خود را از دست داده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه جسد متوفی تحویل پزشک قانونی شد، از شهروندان خواست برای گرم کردن محیط زندگی خود حتماً از وسایل گرمایشی استاندارد استفاده کنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

دستگیری ادمین صفحه اراذل و اوباش

محمدهاشم قسام، رئیس پلیس فتا شهرستان فسا با بیان اینکه جوان ۲۰ ساله‌ای به اتهام ایجاد و مدیریت صفحه شرارت در فضای مجازی دستگیر شد، اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا این شهرستان با رصد فضای مجازی، صفحه اینستاگرامی را شناسایی کردند که ادمین آن اقدام به تبلیغ شرارت و نا امنی می‌کرد.

وی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا موفق شدند با اقدامات فنی ادمین پیج را شناسایی و وی را دستگیر کنند، گفت: برخورد با عاملان سلب آرامش و ناامنی در فضای مجازی در دستور کار پلیس قرار دارد و همواره با اینگونه افراد برخورد قانونی خواهد شد.

رمال اینترنتی شمال کشور دستگیر شد

سامع خورشاد، رئیس پلیس فتا مازندران گفت: فردی با درج و انتشار آگهی رمال و فال‌گیری در فضای مجازی پس از جلب اعتماد و سوءاستفاده از سادگی قربانیان با دادن وعده‌های دروغین و امید واهی با دریافت مبالغی هنگفت، اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کرد.

وی افزود: در رصدهای مستمر کارآگاهان پلیس فتا مازندران در فضای مجازی، کانالی در شبکه اجتماعی مورد شناسایی قرار گرفت و مشخص شد، شخصی با درج آگهی دعانویسی، طلسم و رمالی اقدام به تجویز و ارسال بسته‌های مصرفی در قبال دریافت مبالغ می‌کرد.

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهم به هویت معلوم در یکی از شهرهای استان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضائی، متهم توسط پلیس فتا شهرستان بهشهر دستگیر و به همراه ادله‌های دخیل در ارتکاب جرم، به پلیس فتا بهشهر انتقال داده شد.

خورشاد افزود: در بازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد، اما پس از مواجه شدن با دلایل، مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان ضمن اعتراف به بزه ارتکابی، انگیزه خود را کسب منافع مالی مطرح کرد؛ متهم با تبلیغات فریبنده در فضای مجازی و اغفال کاربران پس از دریافت مبالغی از آن‌ها با گفتن جملات و اطلاعات معمولی از کاربران، آن‌ها را فریب داده و مدت‌ها با این شگرد کلاهبرداری می‌کرد.

وی افزود: فال‌گیری و رمالی علاوه بر دنیای واقعی در فضای مجازی نیز جرم بوده و با مرتکبان آن برخورد قاطع و قانونی می‌شود، افراد در صورت برخورد با محتوای مشکوک و مجرمانه با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری به همکاران ما گزارش دهند تا برخورد قانونی با گردانندگان این سایت‌ها و صفحات اجتماعی صورت بگیرد.

پایان سرقت‌های مسلحانه ۳ شرور در هیرمند

احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان هیرمند اعضا یک باند سه نفره سرقت‌های مسلحانه و شرارت‌آمیز شناسایی و منهدم شد.

وی گفت: حمل سلاح غیرمجاز، شرارت و ارتکاب چندین فقره سرقت مسلحانه در شمال استان سیستان و بلوچستان از اقدامات مجرمانه و شرارت‌آمیز این باند مخوف بود، در بازرسی از اعضا این باند یک قبضه سلاح کلاشینکف، یک قبضه سلاح کلت کمری، مقادیری مهمات جنگی و یک عدد چراغ گردان پلیسی کشف شد.

دستگیری قاتل فراری در ایذه

حجت سفیدپوست از مقامات ارشد انتظامی گفت: در پی وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی منجر به قتل در بخش سوسن شهرستان ایذه، بلافاصله اکیپی از مأموران انتظامی شهرستان برای بررسی موضوع و صحنه قتل به محل اعزام شدند.

وی افزود: مأموران انتظامی شهرستان با کار اطلاعاتی و تخصصی محل اختفا قاتل و هم دست وی را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه قاتل در تحقیقات به عمل آمده پلیس به جرم خود اعتراف و انگیزه قتل را اختلاف ملکی عنوان کرده، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

کد خبر 457841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.