نظام مدیریتی شهرها نیازمند قوانین به هنگام است

یک دکترای شهرسازی گفت: نظام مدیرتی و حقوقی شهری در کشور چالاکی لازم را ندارد و نمی‌تواند پاسخگوی تحولات سریع در فرایندهای شهری باشد.

امیرحسین شبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نظام حقوقی و مدیریتی شهرهای کشور چه در مقیاس مدیریت شهری و چه در مقیاس حقوق اجتماعی و مدنی نیازمند بازنگری است، زیرا ویژگی‌های اجتماعی و انسانی شهر در بازه‌های زمانی مختلف در حال تغییر است.

وی افزود: چنانچه نظام‌های مدیرتی و حقوقی متناسب با تغییرات اجتماعی متحول نشود، نمی‌توانند به بسیاری از مسائل و مشکلات شهری پاسخ درستی بدهند.

این دکترای شهرسازی خاطرنشان کرد: نظام و شیوه‌های مدیریتی شهرها نیازمند قوانین بهنگام است تا این قوانین بتواند در صورت ایجاد تغییر در شرایط اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پاسخگو مطالبات شهروندی باشد.

شبانی تصریح کرد: تحولات شتابان اجتماعی و فرهنگی به مشکلات کشور در زمینه تدوین قوانین و اجرای آنها دامن زده است از طرفی نظام اجتماعی و فرهنگی شهرها از سنت‌های ارزشمند گذشته فاصله گرفته است و روند مدرنیته نیز آنگونه که باید طی نشده است.

وی تاکید کرد: دانشگاهیان و بسیاری از دروس و پژوهش‌هایی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود نمی‌تواند به صورت علمی و به هنگام ویژگی‌ها شهری را تبیین کند و به مسائل شهر پاسخ دهد؛ بسیاری از دروس و پژوهش‌هایی که در دانشگاه‌ها و مجامع علمی در مورد مسائل شهری تدریس می‌شود از تحولات شهری عقب مانده است.

کد خبر 457802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.