استقبال باشکوه از مارادونا چند هزار کیلومتر دورتر از خانه

همیشه ناپولی با رنگ آبی شناخته می‌شود، اما دیشب در ناپل همه چیز در این شهر به احترام اسطوره فقید فوتبال سیاه پوش شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از پایگاه خبری فوتبال ایتالیا، شب گذشته جهان فوتبال عزادار شد و شاید بزرگترین و سرشناس‌ترین فوتبالیست تاریخ فوتبال از دنیا رفت. دیگو آرماندو مارادونا که برای بسیاری قدیس فوتبال محسوب می‌شد، در حالی چشم‌هایش را بر این دنیا بست که در کشورش آرژانتین سه روز عزای عمومی اعلام شد.

اما جایی دورتر از خانه، چند هزار کیلومتر آن طرف تر، در ناپل ایتالیا مردم همگی به سوگ شبانه پرداختند در غم از دست دادن یار دیرین خود. ناپلی‌ها که روزی با حمایت بی حد و حصر خود بهترین سال‌های عمر دیگو را خلق کرده بودند، برای آخرین بار به احترام مرد فراموش نشدنی فوتبال به خیابان‌ها ریختند.

مردمی که آنقدر دیگو را دوست داشتند که قانع شدند در جام جهانی به جای حمایت از تیم ملی کشورشان، همگام و همراه با مارادونا برای آرژانتین آرزوی موفقیت کنند، حالا دیگر جاودانه‌ترین شماره ۱۰ تاریخ را در کنار خود ندارند. مارادونا از دنیا رفت و این در حالی است که ناپل بیش از هر شهری در جهان برای ستاره بی بدیل فوتبال، گریان است.

شنیده شده است که باشگاه ناپولی برای یادبود محبوب ترین چهره تاریخ خود، نام ورزشگاهش را از سن پائولو به دیگو آرماندو مارادونا تغییر خواهد داد.

کد خبر 457793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.