رفع مشکل انباشت زباله در نایسر

شهردار ناحیه منفصل شهری نایسر از انتخاب پیمانکار جدید برای جمع آوری زباله در این ناحیه خبر داد و گفت: مشکل انباشت زباله تا بعد از ظهر امروز پنجشنبه رفع خواهد شد.

به گزارش ایمنا، افشین فتح الهی اظهار کرد: ناحیه منفصل شهری نایسر به عنوان بزرگترین ناحیه منفصل شهری در ایران مطرح است و بر اساس آمارهای غیر رسمی جمعیتی بالای ۶۰ هزار نفر دارد.

وی افزود: این ناحیه حاشیه‌ای شهر سنندج از کمترین امکانات رفاهی و خدماتی برخوردار بوده و شهرداری با وجود این مشکلات با بسیج نیروهای خود برای رفع کاستی‌ها تلاش می‌کند.

شهردار ناحیه منفصل شهری نایسر خاطرنشان کرد: متأسفانه در چند روز اخیر شاهد از کار افتادن ماشین آلات پیمانکار جمع‌آوری زباله در این ناحیه بودیم و این امر موجب انباشت زباله در کوچه‌ها و معابر نایسر شد.

فتح الهی افزود: با وجود این مشکل ما دو دستگاه از ماشین آلات شهرداری و تعدادی از کارکنان را برای جمع آوری زباله‌های انباشت شده رهسپار کردیم، اما متأسفانه امکانات و نیروهای ما جوابگوی این حجم زباله نبود.

وی اضافه کرد: با مساعدت شهرداری مرکزی خوشبختانه امور مرتبط به برگزاری مناقصه و واگذاری به پیمانکار جدید در سه روز انجام شد و پیمانکار جدید با ۳۲ نفر و شش دستگاه ماشین آلات فعالیت خود را آغاز کرده است و طبق پیش بینی‌های ما تا عصر امروز انباشت زباله از معابر نایسر رفع خواهد شد.

شهردار ناحیه منفصل شهری نایسر اظهار کرد: مردم این ناحیه در هر شبانه روز به صورت میانگین ۵۰ تن زباله تولید می‌کنند که بر اساس پژوهش‌های انجام شده سرانه تولید زباله هر نفر در نایسر ۷۵۰ گرم است و این در حالی است که میانگین تولید سرانه زباله در دنیا و حتی کشورمان نزدیک ۵۰۰ گرم است.

منبع: مهر

کد خبر 457785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.