بارندگی در شهر اصفهان سیل آسا نیست/ بارش های خوبی در سرشاخه زاینده رود خواهیم داشت

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان اصفهان به آغاز بارش ها در استان از عصر امروز اشاره کرد و درباره احتمال وقوع حوادث جوی تا دوشنبه هفته پیش رو در سطح استان توضیح داد.

نوید حاجی بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بارش‌های خوبی در راه است، اظهار کرد: فعالیت سامانه بارش‌زا از عصر امروز پنجشنبه در غرب استان اصفهان، از فریدون‌شهر آغاز می‌شود و با شدت بیشتری از شامگاه امروز تا صبح جمعه علاوه بر غرب استان، مناطق جنوب اصفهان را نیز در برمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه امروز بارش‌ها در غرب و جنوب مطلوب و به صورت باران و برف است، ادامه داد: بارش همزمان برف و باران در این مناطق به جلوگیری از وقوع سیل کمک می‌کند و روز جمعه نیز بارش‌های سبک در سطح استان پیش بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان اصفهان افزود: سامانه بارشی دیگری از روز شنبه در سطح استان فعال می‌شود که دوباره شدت فعالیت امواج در مناطق غرب و جنوب استان است اما به تدریج این بارش‌ها سراسر استان را نیز فرامی گیرد.

حاجی بابایی اضافه کرد: با توجه به اینکه شدت بارش‌ها در غرب و جنوب استان اصفهان است روز یکشنبه سراسر استان به ویژه مناطق شمال و شمال غرب نیز بارش‌های خوبی را خواهند داشت.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به احتمال وقوع آب‌گرفتگی معابر در مسیر جاده‌ها، گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی اصفهان- چهارمحال و بختیاری، اصفهان- لرستان و اصفهان- کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز بارش‌ها از عصر امروز، جاده‌ها و محورهای مواصلاتی شرایط مناسبی ندارند از این رو به هموطنان توصیه می‌کنیم از امشب تا دوشنبه هفته پیش رو سفرهای خود را لغو کنند و یا در صورت ضرورت با تجهیزات زمستانی، زنجیر چرخ و وسایل ایمنی تردد استفاده کنند.

بارش‌های خوب و قابل توجهی در سرشاخه‌های زاینده رود خواهیم داشت

وی با اشاره به سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان به ویژه شهرستان‌های سمیرم و فریدون‌شهر، افزود: توزیع بارش‌ها یکجا نیست، برای مثال اگر ۳۰ میلی متر در یک منطقه بارش داشته باشیم یکجا رخ نخواهد داد و در مدت دو روز اتفاق می‌افتد از این رو احتمال وقوع سیل در کلان‌شهر اصفهان وجود ندارد و روزهای شنبه و یکشنبه در این شهر آب‌گرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: بارش‌های پیش رو یکجا اتفاق نمی‌افتد و متناوب است از این رو در شهر اصفهان آب‌گرفتگی معابر عمومی خواهیم داشت ولی در غرب و جنوب استان احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی وجود دارد که با توجه به اینکه بارش برف و باران در این مناطق همزمان رخ خواهد داد، کمک می‌کند که احتمال وقوع سیل ضعیف‌تر باشد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: بارش‌ها تا دوشنبه به ویژه در سرچشمه‌های زاینده رود خوب و قابل توجه خواهد بود و این نعمت الهی است که در مدت دو هفته بارش‌های خیلی خوبی شکل می‌گیرد و مثمر ثمر خواهد بود.

کد خبر 457778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    4 0
    تاانحا که میدا نیم پیش بینی های هوا شناسی اکثر مواقع درست از اب در نیا مده
  • مهدی IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    3 0
    ازهمین الان دارند نقشه میکشند برای آب تا چه جوری به هدرش بدن خواهشا بگذارید سد پربشه
  • Nemat Saeedi IE ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    1 0
    تاحالا حرف راست نشنیدیم ازاین هواشناسی هروقت بگن چیزی نمیادبارش داریم هرچی میگن عکسش اتفاق میوفته
  • توپوزی IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    باسلام پیش بینی بارش ها برای جنوبغرب ومرکزاستان اصفهان اغلب نادرست است .زیرادوغول عقیم سازی ابرها(مجتمع فولادوذوب آهن)درمسیرابرهای بارشی دراستان هستند.اگربارشی هم بطوراتفاقی رخ میدهد بدلیل توقف کوتاه قسمتهای تولیدآلاینده ها دراین دوکارخانه بهنگام تعویض شیفت ها یانرسیدن مواداولیه است .دعاکنید قسمت های تولیدکننده آلاینده های عقیم کننده ابرها پپکد.