متفکر آزاد: مجلس در جایگاه اجرایی نیست

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: نباید تصور شود که مجلس بتواند در جایگاه اجرایی در کشور ایفای نقش کند، بلکه باید بنا بر وظیفه اصلی خود تدابیر لازم را برای فعالیت نهادهای دیگر اتخاذ کند.

روح‌الله متفکر آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص جایگاه فعلی مجلس در کشور اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان یک نهاد تقنینی و نظارتی مهم در نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای دارد؛ زیرا این نهاد از پتانسیل و ظرفیت زیادی برای اعمال نظارت و قانون گذاری در کشور برخوردار است.

وی افزود: نباید تصور شود که مجلس بتواند در جایگاه اجرایی در کشور ایفای نقش کند، بلکه باید بنا بر وظیفه اصلی خود تدابیر لازم را برای فعالیت نهادهای دیگر اتخاذ کند هم‌چنین برای تامین منافع ملت ایران با ابزارهای نظارتی خود بر کار نهادهای دیگر نظارت می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس یازدهم در طی چندین ماه گذشته عملکرد قابل دفاعی از خود بر جای گذاشته است؛ زیرا مجلس یازدهم در ابتدا به تشخیص اولویت‌های کشور پرداخت و در ادامه تمامی تمرکز خود را بر اجرای طرح‌های معیشتی، اقتصادی قرار داد.

متفکر آزاد در ادامه گفت: مجلس یازدهم در طی چندین ماه گذشته توانسته طرح‌هایی مانند مالیات بر خانه‌های خالی، شفافیت آرای نمایندگان، تأمین کالاهای اساسی را پیگیری و به سرانجام برساند.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد مجلس یازدهم تعامل سازنده با دولت است. دولت نیز لوایحی که از اهمیت زیادی برخوردار بود را به مجلس فرستاد. ما لوایحی مانند افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی را با قید دو فوریت بررسی و در طی دو هفته به قانون تبدیل کردیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم به دلیل وجود مشکلات معیشتی مردم به تعطیلات تابستانی نرفت و سعی کرد برای رفع مشکلات اقتصادی تدابیری بیندیشد.

کد خبر 457765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.