مراحل حذف محدودیت‌های کرونایی در فرانسه

مقامات رسمی فرانسه از پایان محدودیت‌های اعمال شده برای مهار شیوع کرونا در سه مرحله خبر داده و گفته‌اند این احتمال وجود دارد که تا پانزدهم دسامبر این مقررات به طور کامل برداشته شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از حدود یک ماه از اعمال آخرین محدودیت‌ها و مقررات کرونایی در سراسر کشور فرانسه، شیوع بیماری کووید -۱۹ به طور رضایت‌بخشی رو به کاهش نهاده و همین امر کشور را برای کاهش محدودیت‌ها آماده کرده است. در همین راستا، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرده است که به زودی کاهش محدودیت‌ها آغاز می‌شود و تا پانزدهم ماه دسامبر، ممکن است هیچ مقرراتی بر مردم اعمال نشود. البته از میان رفتن این محدودیت‌ها به تدریج و در سه مرحله انجام خواهد گرفت و در حین کاهش، ممکن است تغییر سرعت انتشار ویروس کرونا، تصمیمات دولت را تحت تأثیر قرار دهد.

مرحله اول طرح کاهش محدودیت‌ها از بیست و هشتم نوامبر آغاز می‌شود و تا پایان روز پانزدهم دسامبر ادامه خواهد داشت. در این مرحله، فعالیت‌های ورزشی و پیاده‌روی برای عموم مردم تا مسافت ۲۰ کیلومتر از محل زندگی و به مدت سه ساعت آزاد خواهد شد. علاوه بر این، فرانسوی‌ها می‌توانند بدون هیچ محدودیتی به انجام فعالیت‌های خارج از خانه بپردازند و   فروشگاه‌ها و سایر مراکز تجاری می‌توانند تا ساعت ۹ شب به فعالیت مشغول شوند. مرحله اول کاهش محدودیت‌ها بدون در نظر گرفتن میزان شیوع ویروس کرونا صورت می‌گیرد و ممکن است پایان کامل محدودیت‌ها باشد.

اما چنانچه تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در هر روز از پنج هزار نفر تجاوز کند، آنگاه مرحله دوم مقررات، البته این بار نه برای کاهش، بلکه برای اعمال محدودیت‌های جدید آغاز خواهد شد. در این مرحله، از ساعت ۹ شب تا هفت صبح، سراسر کشور در وضعیت حکومت نظامی قرار خواهد گرفت و سفرهای بین منطقه‌ای در طول روز نیز ممنوع می‌شود. سینماها، در سالن‌های تئاتر و موزه‌ها با حفظ مقرراتی ویژه، به روی مردم باز خواهد بود اما گردهمایی مردم در مکان‌های عمومی ممنوع است.

مرحله سوم کاملاً به شرایط انتشار ویروس کرونا بستگی دارد و ممکن است از بیستم ژانویه آغاز شود. در این مرحله، رستوران‌ها و کافه‌ها فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و مدارس و دانشگاه‌ها پذیرای حضور فیزیکی دانش‌آموزان و دانشجویان خواهند بود.

کد خبر 457756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.