طراحی و ساخت پنج المان جدید برای شهر پره‌سر

شهردار پره‌سر از طراحی و ساخت پنج المان جدید زن دستفروش، مرد تالشی، ۵۶ شهید، مرد قهوه چی و مرد دوچرخه سوار برای این شهر خبر داد.

شهرام شهابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن پره‌سر در مسیر جاده ترانزیتی، کریدور شمال _ جنوب، گردش پذیر بودن و در جهت برندسازی برای این شهر، شهرداری اقدام به ساخت المان‌های مختلف برای نقاط مختلف شهر کرده است تا با زیباسازی و ایجاد جلوه‌های بصری، رضایت شهروندان و توجه گردشگران به این شهر را جلب کند.

وی افزود: المان زن دستفروش که از قبل قرارداد ساخت آن با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیون تومان امضا شده بود، آماده شده است و به زودی در فضای جنب بازار تجاری، گردشگری و فرهنگی پره‌سر نصب خواهد شد.

شهردار پره‌سر با اشاره به المان در حال ساخت ۵۶ شهید بخش پره‌سر، گفت: این المان با تصویر ۵۶ شهید والامقام بخش پره‌سر و آیاتی از قرآن مزین شده و اندازه آن حدود پنج متر است و ساخت آن تا ۲۲ بهمن‌ماه سال جاری به پایان خواهد رسید و در ورودی کمربندی شهر نصب خواهد شد.

شهابی عنوان کرد: المان مرد تالشی نمادی از فرهنگ پره‌سر با چهار متر ارتفاع در دست ساخت است و در فروردین ماه سال آینده در ورودی این شهر از سمت تالش نصب خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای المان ۵۶ شهید و مرد تالشی در مجموع ۴۰۰ میلیون تومان هزینه پیش‌بینی شده که حدود یکصد میلیون تومان آن از پیش پرداخت شده است.

شهردار پره‌سر یادآور شد: قرارداد طراحی دو المان مرد قهوه چی و مرد دوچرخه سوار که برای طرح تجاری، گردشگری و فرهنگی بازار پره‌سر در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد نهایی شده است و به زودی ساخت آن‌ها آغاز خواهد شد.

شهابی افزود: امیدواریم با ساخت و نصب این المان‌ها بتوانیم فرهنگ غنی و اصیل شهروندان و شهر پره‌سر را بیشتر به مسافران و گردشگران معرفی کنیم.

گفتنی است؛ مدیریت شهری پره‌سر تاکنون چهار المان مادر، ماهیگیر، "I LOVE PAREHSAR " من عاشق پره سر هستم و آبنما را طراحی، ساخت و نصب کرده است.

به گزارش ایمنا، شهر ساحلی پره‌سر از توابع شهرستان رضوانشهر و در ۸۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان است و هر سال به ویژه در فصول بهار و تابستان پذیرای بسیاری از گردشگران و علاقه مندان به طبیعت از اقصی نقاط کشور است.

کد خبر 457751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.