هوای اصفهان در وضعیت نارنجی

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ۱۳۳ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (رنگ نارنجی) را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز پنجشنبه - ششم آذر - با میانگین ۱۳۳ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش دائم میدان احمدآباد روی عدد ۱۴۶، بزرگراه خرازی روی عدد ۱۴۴، خیابان رودکی روی عدد ۱۱۵، خیابان استانداری روی عدد ۱۴۱، خیابان دانشگاه روی عدد ۱۳۳ و خیابان پروین روی عدد ۱۲۰ گزارش می‌شود.

همچنین کیفیت هوا در خمینی شهر با میانگین ۱۲۶، مبارکه با میانگین ۱۲۴ و نجف آباد با میانگین ۱۲۰ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و در شاهین‌شهر و سجزی به ترتیب با میانگین ۹۳ و ۷۷ سالم است؛ وضعیت کیفی هوا در سایر ایستگاه‌های پایش شهرستان‌ها در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 457749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.