۷۰ درصد تاکسی‌های تالش فرسوده است

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تالش گفت: در ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر ۳۰۸ دستگاه تاکسی فعال است که ۷۰ درصد این تعداد فرسوده است.

اسحاق قربانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با فراهم شدن طرح نوسازی و جایگزینی تاکسی‌های فرسوده، مالکان تاکسی فرسوده درون‌شهری سازمان حمل و نقل شهرداری تالش می‌توانند نسبت به نام نویسی از طریق سامانه اینترنتی اتحادیه حمل و نقل همگانی کشور اقدام کنند.

وی افزود: در ناوگان سازمان حمل و نقل تالش تعداد ۳۰۸ دستگاه تاکسی درون شهری فعال است که حدود ۷۰ درصد این تعداد فرسوده است.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تالش ادامه داد: تاکنون رانندگان هشت دستگاه تاکسی فرسوده برای نوسازی ثبت نام کرده‌اند و مراجعه تاکسیرانان برای ثبت نام به سازمان حمل و نقل شهرداری تالش همچنان در حال انجام است.

قربانی عنوان کرد: رانندگانی که در گذشته برای تعویض تاکسی فرسوده خود در سامانه ثبت نام کرده بودند به دلیل نوساناتی که در قیمت خودروها وجود دارد و برای اینکه در آینده دچار مشکل نشوند، می‌توانند با مراجعه به این سازمان، مفاد درخواست خود را به‌روزرسانی کنند.

وی تصریح کرد: ارائه نشدن تسهیلات بانکی از سوی دولت به طرح تعویض و نوسازی تاکسی‌های فرسوده درون شهری و نقدی بودن دریافت خودرو، با استقبال بسیار کم تاکسیرانان برای ثبت نام مواجه شده است.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تالش تاکید کرد: دولت برای تشویق تاکسیرانان به نوسازی خودروها باید تسهیلاتی مناسب و کم بهره به آنان اختصاص می‌داد تا این طرح با سرعت بیشتری به نتیجه می‌رسید.

قربانی خاطرنشان کرد: در این مرحله دو خودروی سمند EF7 و پژو ۴۰۵ با سطح آلایندگی یورو پنج و قیمت مصوب جهت نوسازی و جایگزینی تاکسی درون شهری در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایمنا، شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و چهار بخش مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان دارد. مرکز آن شهر هشتپر است که حدود ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 457746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.