ویژه‌برنامه روز ملی "پرنده‌نگری" در باغبادران برگزار می‌شود

شهردار باغبادران گفت: به مناسبت روز ششم آذرماه که به عنوان روز ملی پرنده‌نگری نامگذاری شده است، مراسمی در بیشه‌زارهای این شهر برگزار می‌شود.

حجت‌الله امینی باغبادرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه پرنده‌نگری از تفریحات جذاب است، اظهار کرد: شهر ساحلی باغبادران یکی از غنی‌ترین شهرهای استان اصفهان به لحاظ زیست انواع پرندگان است و بستر زاینده‌رود و بیشه‌زارهای این شهر به عنوان مأمن پرندگان شناخته می‌شود.

وی افزود: کاهش حضور گردشگر در چند ماه گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، سبب افزایش حضور پرندگان در شهر باغبادران شده است.

شهردار باغبادران تصریح کرد: ظرفیت‌های مختلف گردشگری از جمله پرنده‌نگری در این شهر وجود دارد که از شاخه‌های پرطرفدار صنعت گردشگری است اما این رشته در میان شهروندان و گردشگران چندان شناخته شده نیست؛ از این رو به بهانه ششم آذرماه که به عنوان روز ملی پرنده‌نگری نامگذاری شده است با همکاری انجمن حافظان میراث لنجان و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان برنامه‌ای با هدف معرفی این رشته برگزار می‌شود.

امینی، روز ملی پرنده‌نگری را بهانه‌ای برای فرهنگ‌سازی به منظور حفاظت از گونه‌های متنوع پرندگان دانست و عنوان کرد: آتش زدن برگ‌های خشک درختان در بیشه‌زارهای شهر سبب شده بود حضور گونه‌های مختلف پرندگان کمتر شود، اما در حال حاضر شرایط برای زیست پرندگان در این منطقه بهتر شده است.

کد خبر 457744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.