استیضاح وزیر کشاورزی کلید زده شد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استیضاح آقای خاوازی، وزیر کشاورزی توسط بنده مطرح شد و در حال حاضر توسط ۲۳ نفر دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امضا شده است.

محمد تقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد دلایل افزایش قیمت مرغ اظهار کرد: اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت مرغ در بازار سوء مدیریت در نظارت و توزیع نهاده‌های دامی است؛ چندین میلیون تن نهاده دامی در گمرک انبار شده است، اما دولت به دلیل سوء مدیریت در سیاست گذاری و تخصیص ارز، قادر به ارائه این حجم از نهاده‌ها به دامداران نیست.

وی افزود: از طرفی دیگر میزان نهادهای توزیع شده توسط دولت به دست دلالان بازار سیاه رسیده و به دلیل عرضه با قیمت بالا، خرید آن برای مرغدار سودی نخواهد داشت. مرغداری که نهاده نداشته باشد از جوجه‌ریزی پرهیز می‌کند و مرغ تخم گذار را به کشتارگاه می‌برد و یا نهایتاً دام را معدوم خواهد کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: توصیه‌های کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به دولت پیرامون ترخیص نهاده‌های دامی عملی نشده است. وزیر کشاورزی و صمت با وجود دعوت قبلی، در کمیسیون کشاورزی حاضر نشدند و به همین دلیل طرح استیضاح آقای خاوازی، وزیر کشاورزی توسط بنده مطرح شد و در حال حاضر توسط ۲۳ نفر دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امضا شده است.

کد خبر 457729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.