بازسازی بخش فرسوده سیستم حمل و نقل عمومی ضروری است

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: بخشی از سیستم حمل و نقل کشور دچار فرسودگی شده و باید با توجه به مطالبات کنونی به بازسازی جدی این سیستم در کشور با همه ظرفیت و توان کمک کنیم.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی نژاد در یکصد و شصت و سومین جلسه شورای ترافیک کشور که به ریاست وی در سالن پیامبر اعظم (ص) در محل وزارت کشور با حضور نمایندگان دستگاه‌ها با محوریت تقویت حمل و نقل عمومی کشور و ضرورت بازسازی و نوسازی ناوگان درون شهری و برون شهری در شرایط کرونا برگزار شد، اظهار کرد: طبق آخرین گزارش‌ها ناوگان درون شهری کشور نیاز به بازسازی ۷۰ درصدی دارد و این مهم باید در برنامه ریزی‌های دقیق کوتاه مدت و میان مدت انجام شود.

وی ادامه داد: البته علی‌رغم شرایط سخت اقتصادی در کوتاه مدت اقدامات خوبی از سوی مجموعه دولت و شهرداری‌ها برای بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور شاهد هستیم و در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه سال آینده هم تقویت سیستم حمل و نقل به صورت ویژه دیده شده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تاکید کرد: شیوع گسترده کرونا نشان داد که سیستم‌های حمل و نقل چه میزان واجد اهمیت است و امروز نیازمند نگاه جدید و به قولی باز مهندسی در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم.

جمالی‌نژاد افزود: در کوتاه مدت حمایت از رانندگان و ارائه وام و تسهیلات و بسته‌های معیشتی برای ناوبران عزیز تاکسیرانی و اتوبوسرانی باید پیگیری و عملیاتی شود و در راستای شادابی و تحرک ناوگان فعلی و حفظ شرایط موجود نیز یارانه بلیط در راستای کسری درآمد شهرداری‌ها و اعتبار لازم از ردیف تبصره ۱۸ جهت اورهال (بازآماد) کردن واگن‌ها و راه اندازی مجدد ناوگان متوقفی انجام شود.

وی گفت: امروز ۱۱۲ واگن تهران خارج از چرخه بهره برداری است و برای این موضوع باید با استفاده از تسهیلات ممکن تلاش کنیم این واگن‌ها را در مدار فعالیت مجدد قرار دهیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: در حوزه اتوبوسرانی درون شهری هم حدود ۵۰ درصد ناوگان خارج از چرخه و غیر قابل بهره برداری است که برای این هم برنامه بازسازی در نظر گرفته‌ایم.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: پایانه‌های مسافربری از جمله مکان‌هایی است که در نظر داریم نظارت بر آن‌ها را با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی دو چندان و تقویت کنیم در این خصوص به استانداری‌ها تاکید شده که پایانه‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تذکر جدی داده شود و در صورت تکرار با نظارت شهرداری جریمه و مجازات می‌شوند.

منبع: ایرنا

کد خبر 457648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.