۹۹ درصد اصناف گلپایگان محدودیت‌ها را رعایت کردند

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت گلپایگان با بیان اینکه در هفته اخیر هشت واحد صنفی متخلف پلمب شد، گفت: ۹۹ درصد اصناف شهرستان گلپایگان اعمال محدودیت‌های کرونا را رعایت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن اتحادی امروز (چهارشنبه) در جلسه ستاد مقابله با شیوع کرونا با بیان اینکه در شهرستان گلپایگان پنج هزار واحد صنفی فعالیت دارند، اظهار کرد: ۹۹ درصد اصناف شهرستان اعمال محدودیت‌های کرونا را رعایت کردند و اگر وزارت بهداشت و درمان در پایان هفته نخست محدودیت‌ها رنگ نارنجی را برای گلپایگان اعلام کند محدودیت کار اصناف برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر شهروندان برای کنترل شیوع کرونا کمک کنند محدودیت‌ها تمدید نمی‌شود، افزود: از شهروندان گلپایگانی تقاضا دارم با اعلام رنگ نارنجی نیز برای کاهش شیوع کرونا و کمک به اینکه اصناف بیش از این متضرر نشوند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گلپایگان گفت: اصناف با وجود مشکلات مالی به دستور ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت تمکین کردند اما در مقابل انتظاراتی هم از بانک‌ها و دولت جهت حمایت دارند تا در تخصیص اقساط قبوض تغییری انجام دهند.

اتحادی با اشاره به تأمین کالاهای اساسی در شهرستان گفت: روز گذشته هشت تن بار روغن وارد شهرستان شد و در ۲۸ نقطه شهر توزیع شد و تا حدودی مشکل برطرف شد، هفته آینده نیز بار روغن وارد شهرستان خواهد شد.

وی علت گران شدن قیمت مرغ در هفته اخیر در گلپایگان را کمبود جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری شهرستان و نبود خوراک سویا عنوان کرد و گفت: اکنون در گلپایگان مرغ با قیمت ۳۰ هزار و ۷۵۰ تومان به فروش می‌رسد و به زودی مرغ منجمد تولید داخل کشور در شهرستان توزیع خواهد شد.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت گلپایگان با بیان اینکه هشت واحد صنفی متخلف به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در گلپایگان پلمب شد، تصریح کرد: شهروندان هر گونه تخلف قیمت در کالاها را به شماره ۱۲۴ و ۰۳۱۵۷۴۵۳۱۰۰۰ اطلاع دهند.

شهروندان کمک کنند تا محدودیت‌ها تمدید نشود

در ادامه ناصر رستمی رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان اظهار کرد: اگر شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند گلپایگان از نظر موقعیت بیماری کرونا به رنگ نارنجی و سپس زرد تبدیل و محدودیتی اعمال نخواهد شد.

وی گفت: در هفته نخست محدودیت‌ها آمار مرگ ناشی از بیماری کرونا در گلپایگان کاهش داشت اما هنوز به نقطه مدنظر نرسیده است.

سرماخوردگی کودکان را جدی بگیرید

حمیدرضا تاجداری سخنگوی ستاد مردمی مقابله با شیوع کرونا در گلپایگان با بیان اینکه در گلپایگان از کودک شش ماهه تا فرد ۹۶ سال به بیماری مبتلا شده است، اظهار کرد: اگر کودک علائم سرماخوردگی داشت حتماً به پزشک خانواده مراجعه کنید.

وی گفت: شدت بیماری کرونا افزایش پیدا کرده است تا جایی که اگر یک نفر در خانواده مبتلا شود حتماً ماسک استفاده شود وگرنه سایر اعضای خانواده نیز مبتلا خواهند شد و فرد مبتلا حداقل ۱۰ روز قرنطینه شود.

وی گفت: در شهرستان گلپایگان آمار مرگ ناشی از بیماری کرونا در افراد بالای ۵۰ سال سن و بیماران مبتلا به دیابت، فشار خون، مشکلات ریوی و اضافه وزن کنترل نشده اتفاق افتاده است.

کد خبر 457643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.