آمستردام از افزایش دما برای انرژی شهری بهره می‌گیرد

داده‌ها حاکی است که در آینده نزدیک، دمای هوای شهر آمستردام پایتخت هلند، به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت که مقامات رسمی ادعا کرده‌اند قصد دارند از این گرما به عنوان منبعی برای تأمین انرژی مصرفی خانه‌های سراسر شهر بهره گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یک مرکز داده، ساختمان یا بخشی از یک سازه است که در آن هزاران سیستم کامپیوتری برای تضمین دسترسی راحت کاربران به خدمات شبکه وجود دارد. مراکز داده‌ها بخش اعظمی از الکتریسیته مورد نیاز برای عملکرد و سرمایش خود را تأمین می‌کنند و به تولید انرژی گرمایی بیشتر می‌پردازند. آمستردام اولین شهر هلندی دارای مرکز داده‌ها خواهد بود که به ادعای شهردار، قابلیت استفاده از افزایش دما برای تأمین انرژی مصرفی منازل شهر را دارد. در حال حاضر، مرکز فوق در حال احداث است و پس از پایان، به عنوان مکانی برای تولید انرژی طبیعی برای پایتخت هلند عمل خواهد کرد.

علاوه بر این، آمستردام در کنار لندن انگلیس و فرانکفورت آلمان از مراکز مهم داده‌ها در اروپا به شمار می‌رود، که این قابلیت پس از شیوع بیماری کووید -۱۹ از اهمیت بیشتری برخوردار شده است چرا که در روزهای کرونایی، نیاز به اینترنت برای دورکاری، خرید، آموزش و تماس‌های تصویری به یک هنجار تبدیل شده است. از آنجا که مقامات ارشد پایتخت هلند از اثرات زیست محیطی وجود چنین امکاناتی در قلمرو خود آگاه هستند، تصمیم گرفته‌اند مراکز متعددی برای داده‌ها ایجاد کنند تا پایداری را برای شهر به ارمغان آورند.

در حال حاضر، یکی از کارگزاران معروف نوسازی و فروش املاک آمستردام در حال پیاده‌سازی یک پروژه عظیم برای ساخت یک مرکز داده‌ها در ناحیه بندری شهر است و ادعا کرده که می‌خواهد از گرمای مازاد هوا برای تأمین انرژی مورد نیاز شهر بهره گیرد و پایداری را برای پایتخت هلند به ارمغان آورد. این مرکز از مساحتی برابر با ۱۰۰ هزار متر مربع برخوردار خواهد بود و سه برج، هر یک با ارتفاع حدود ۸۰ متر را در بر خواهد گرفت.

کد خبر 457638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.