جداره سازی دو گذر تاریخی شهر مشهد

مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد گفت: جداره سازی دو مورد از گذرهای تاریخی شهر مشهد (کوچه آیت الله خامنه ای و خیابان ارگ) اولویت اصلی شهرداری است.

به گزارش ایمنا، مجتبی شاکری روش در دومین جلسه کمیته بازآفرینی بافت‌ها و ابنیه تاریخی، اظهار کرد: در این جلسه موضوعاتی پیرامون نحوه ارائه مشوق‌ها به مالکان ابنیه و آثار تاریخی که مایل هستند در یک فرآیند مشارکتی موضوع احیا، مرمت و بهره برداری بنای خود مشارکت کنند، پرداخته شد.

وی افزود: در بخش دوم نیز موضوعاتی مرتبط با طراحی و جداره سازی دو مورد از گذرهای تاریخی شهر مشهد (کوچه آیت الله خامنه‌ای و خیابان ارگ) مطرح شد.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد تصریح کرد: خوشبختانه طرحی که در این رابطه توسط دفاتر تسهیلگری تهیه شد، مورد استقبال واقع و مشارکت مردم نیز در این حوزه جلب شد و ما توانستیم جداره‌های موجود در این منطقه را مرمت کنیم.

شاکری روش تاکید کرد: همچنین طرح‌های پیشنهادی نیز مورد استقبال و تأیید اعضای این کمیته قرار گرفت. امید داریم با تأمین اعتباری که بخشی از آن انجام شده و بخش دیگر آن در اصلاح بودجه سال جاری شهرداری مشهد توسط شورای اسلامی انجام خواهد شد، بتوانیم با همراهی و همدلی که با سازمان میراث فرهنگی داریم، عملیات اجرایی مربوط به احیا و مرمت این گذرها را آغاز کنیم.

وی در خصوص استقبال صورت گرفته از سوی مالکان نیز، تصریح کرد: مالکان در جریان مشارکت نگرانی‌هایی دارند و تمام تلاش ما این بوده که این حساسیت‌ها و نگرانی‌ها را مرتفع کنیم، گرچه این نگرانی‌ها صرفاً بر اساس تلاش‌های شهرداری نخواهد بود و در رابطه با بافت‌ها و ابنیه های تاریخی نهادهای ذی ربط دیگری داریم که صاحب تصمیم هستند و می‌توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند.

کد خبر 457635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.