اهدای چهار هزار تبلت و گوشی هوشمند به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی از تهیه و اهدای چهار هزار تبلت و گوشی هوشمند توسط معلمین، خیرین، سازمان‌ها و نهادهای ملی و بین‌المللی در راستای نهضت توان‌افزایی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، سیدجواد حسینی با اشاره به اینکه زیست‌بوم کرونا بر همه ابعاد جامعه ازجمله آموزش تحمیل‌شده است، اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت واکنش سنجیده و به‌موقع را نسبت به زیست‌بوم کرونا نشان داد و مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد یکی از واکنش‌های خیلی سریع در این زمینه بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۷۲ درصد دانش آموزان با نیازهای ویژه در شبکه شاد در فرایند یاددهی- یادگیری حضور دارند. ۱۸ درصد دانش آموزان با نیازهای ویژه از طریق درس‌نامه‌ها و خودآموزها در حال تحصیل هستند و ۵ درصد از دانش آموزان نیز از طریق کمک والدین خود آموزش‌های لازم در ایام کرونا را دریافت می‌کنند. رویکرد آموزش‌وپرورش استثنایی در شرایط کرونایی تداوم آموزش و پوشش حداکثری دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید بر اقدامات انجام شده برای دانش آموزان استثنایی در شبکه شاد، تصریح کرد: برای ۷۵۲ مرکز مشکلات ویژه یادگیری، کلاس‌های چندپایه و مقطع پیش‌دبستانی در شبکه‌ی شاد ظرفیت‌سازی‌های لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: کانال‌های جامع محتوای آموزش برای دانش آموزان استثنایی در شبکه‌ی شاد ایجاد شده است و تاکنون بیش از ۵ هزار عنوان فیلم در تمامی دوره‌ها و گروه‌ها برای بارگذاری در این کانال‌ها داوری شده است و به‌مرور در این کانال‌ها بارگذاری می‌شود.

حسینی درباره تقسیم تولید محتوا در استان‌ها، تاکید کرد: تولید این محتواها بین استان‌ها تقسیم شده است و تمامی این فیلم‌های آموزشی ارزیابی شده و محتواهای استاندارد در شبکه شاد بارگذاری می‌شوند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای نابینایان در شبکه شاد، اظهار کرد: طراحی نرم‌افزار گویا ساز برای نابینایان در شبکه شاد مراحل پایانی خود را طی می‌کند و این قابلیت تا دو هفته آینده به شبکه شاد اضافه خواهد شد.

حسینی افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز در حال طراحی یک نرم‌افزار جامع آموزشی است و در تلاش هستیم مناسب‌سازی‌های لازم برای همه گروه‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه در آن انجام شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بابیان اینکه در هفت استان پایگاه جامع آموزش مجازی راه‌اندازی شده است، گفت: در هر پایگاه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آموزش تعاملی و آنلاین برای ۲ هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه فراهم شده است و تا آخر سال تمامی استان‌ها از این قابلیت بهره‌مند خواهند شد.

حسینی با اشاره به اینکه در برخی موارد دانش آموزان استثنایی برای استفاده از شبکه شاد نیاز به همراه دارند، اظهار کرد: در طرح اولیا دستیار معلم که توسط آموزش و پرورش استثنایی طراحی شده است یکی از اعضای خانواده که توانایی کمک به دانش‌آموز را دارد شناسایی می‌شود تا دانش‌آموز را در شبکه شاد همراهی و هدایت کند. برخی دانش آموزان جسمی- حرکتی شدید و اوتیسم نیز از طریق آموزش‌های منزل محور محتواهای آموزشی را دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با اشاره به نهضت توان‌افزایی، خاطرنشان کرد: در راستای تأمین تجهیزات آموزشی، کمک‌آموزشی و توان‌بخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه نهضت مشارکتی توان‌افزایی در آموزش‌وپرورش کلید خورده است که تهیه ۱۰۵ قلم شامل ۷۲ هزار مورد نیازمند مشارکت همه خیرین و نهادها است.

کد خبر 457609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.