۴۱ دوربین نظارتی در شهر سمنان نصب شد

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سمنان گفت: ۴۱ دوربین پایش تصویر و ثبت تخلف در شهر سمنان به منظور افزایش امنیت تردد و مدیریت ترافیک نصب شده است.

به گزارش ایمنا، مسعود میرشریفی اظهار کرد: از مجموع ۴۱ دوربین نصب شده، ۳۵ دوربین مربوط به پایش تصویر و شش دوربین مربوط به ثبت تخلف سرعت غیر مجاز است.

وی ادامه داد: استفاده از سامانه‌های هوشمند و ثبت تخلف‌ها راهکاری مناسب برای کنترل ترافیک شهری است که می‌تواند بهبود بسزایی در حل مشکلات ترافیکی شهر داشته باشد و به همین دلیل در اولویت برنامه‌های اجرایی شهرداری سمنان قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی حمل و نقل شهرداری سمنان گفت: میدان سعدی، میدان امام خمینی (ره)، میدان کوثر، میدان معلم، میدان امام رضا (ع)، پل شهید شاطری، تقاطع بلوار قائم (عج) و مولوی، بلوار ۱۵ خرداد، بلوار بسیج، بلوار شهید اخلاقی و سه نقطه از بلوار شهید نوروزی، از جمله مناطقی هستند که ۴۱ دوربین برای پایش تصویر و کنترل و کاهش سرعت غیر مجاز در آن نصب شد.

میرشفیعی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح می‌تواند کاهش تصادف‌ها و کاهش خطر در نقاط حادثه خیز مؤثر را به دنبال داشته باشد و باعث روان‌سازی ترافیک، تسهیل در عبور و مرور، کاهش تصادف‌ها و حفظ جان و آرامش شهروندان شود.

وی خاطرنشان کرد: افزایش تعداد دوربین با هدف ارتقای امنیت هر چه بیشتر در شهر با تأمین بودجه و همراهی شورای اسلامی شهر و حمایت ویژه فرمانداری با تخصیص بودجه دولتی و تاکید شهردار در مرحله توسعه در دستور کار است.

منبع: ایرنا

کد خبر 457593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.