تنها مجوزهای تردد صادر شده از فرمانداری معتبر است/اشد مجازات در انتظار پلاک‌های مخدوش

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به کاهش بیش از ۹۰ درصد تردد شبانه در کلانشهر اصفهان، گفت: تخلف خودروهای با پلاک غیربومی ساکن اصفهان که دارای مجوز تردد فرمانداری هستند، ثبت نمی‌شود.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با اعمال ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ شب تا چهار صبح بیش از ۹۰ درصد کاهش تردد را در سطح کلانشهر اصفهان شاهد هستیم و شهروندان همکاری خوبی با پلیس دارند.

وی ادامه داد: اندک خودروهایی که در شب تردد می‌کنند خودروهای خدماتی و امدادی و دارای مجوز هستند در این بین تعداد محدودی خودرو هستند که تردد غیرمجاز دارند و تخلف می‌کنند که توسط دوربین‌ها رصد شده و اعمال قانون می‌شوند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه برخی برای تخلف و فرار از اعمال قانون دوربین‌ها، پلاک‌های خودرو خود را مخدوش می‌کنند، گفت: همکاران ما در پلیس انتظامی و راهور به شدت با این پدیده برخورد می‌کنند زیرا این امر خط قرمز ما است و اشد مجازات در انتظار خودروهایی است که برای تردد غیرمجاز پلاک خودرو را مخدوش می‌کنند و مجرمان ضمن اعمال قانون و توقیف خودرو، به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

رئیس پلیس راهور استان درباره تردد پلاک‌های غیربومی ساکن کلانشهر اصفهان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تفکیک این پلاک‌ها دشوار است و بسیاری با خودرو دارای پلاک غیربومی تردد می‌کنند اما در شهر اصفهان ساکن و شاغل هستند اینها مجاز به تردد در روز هستند و مأموران پلیس مدارک شناسایی این افراد را بررسی می‌کنند که اگر سکونت خود را ثابت کنند اعمال قانون نمی‌شوند اما در شب دوربین‌ها استثنا قائل نیستند و همه اعمال قانون می‌شوند به جز افرادی که دارای مجوز تردد باشند.

وی تاکید کرد: فرمانداری‌ها مجاز به صدور مجوز تردد هستند و تنها مجوز تردد فرمانداری برای پلیس راهور معتبر است اینکه یک شرکت، نهاد، سازمان و اداره‌ای برای کارمندانش مجوز صادر کند برای ما معتبر نیست و فقط مجوزهایی که فرمانداری‌ها صادر می‌کنند را در سیستم خود تعریف می‌کنیم و اگر دوربین‌ها این افراد را اعمال قانون و جریمه کنند، سیستم این موارد را شناسایی می‌کند و جریمه برای ایشان ثبت نمی‌شود.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه برای رفع تخلف نیازی به مراجعه نیست، اضافه کرد: سازمان‌ها هنگامی که از فرمانداری‌ها مجوز دریافت می‌کنند، فرمانداری لیست پلاک‌ها را به پلیس اعلام می‌کند که در سیستم تعریف شده و افراد دارای مجوز جریمه نمی‌شوند.

کد خبر 457564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    1 0
    سلام پلاک ماشینم واسه تهرانه یک آذر نوبت فک پلاک داشتم که تعطیل شد محل زندگی و شغلم اصفهانه امان تردد در روز در سطح شهر رو دارم؟؟؟ لطفاً جواب بدین
  • سعادت IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    سلام ساکن اصفهانم پلاک ماشین هم اصفهانه میتونم تا اول هسا با ماشینم برم یا مشمول جریمه محدودیت کرونا میشم