شورا برای حل معضلات اصفهان از اعتبار خود در بین نهادها استفاده می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای شهر برای حل معضلات و مشکلات در شهر از اعتبار خود استفاده می‌کند تا بین ارگان‌ها و سازمان‌ها ارتباط ایجاد کند تا مشکلات شهر و شهروندان حل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی در یک گفت‌وگوی زنده رادیویی با بیان اینکه افزایش تعامل بین سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌ها در شهر ضرورت دارد، اظهار کرد: شهر باید برای همه افراد با سن، جنسیت و وضعیت‌های متفاوت قابل زیست باشد، در یک شهر باید آرامش کافی و حقوق شهروندی رعایت شده و از هر نظر از جمله پاکیزگی، ترافیک، امنیت و آلودگی هوا یک شهر ایده‌آل باشد و برای ایده‌آل بودن نیاز است شهر با مدیریتی واحد اداره شود.

وی ادامه داد: شهرداری و مدیریت شهری برجسته‌ترین نقش را در ایجاد شهری ایده‌آل برای زندگی شهروندان دارد و این اتفاق سازوکارهای قانونی خود را نیاز دارد و مدیریت شهری اصفهان در جهت تحقق مدیریت واحد شهری گام برداشته و نمایندگان مجلس نیز در این زمینه می‌توانند مؤثر باشند و اقدامات خوبی در این زمینه بکنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با توضیح اینکه در حال حاضر مدیریت واحد شهری به لحاظ قانونی محقق نشده است اما نباید از تعامل شهری غفلت کنیم، تصریح کرد: باید سطح تعامل با بخش‌های مختلف را در شهر حفظ کنیم زیرا مراجعات مردم در زمینه‌های مختلف مانند ورزش، آموزش‌وپرورش و خدماتی که سازمان‌های دیگر ارائه می‌دهند به نمایندگان شورای شهر حکایت از این دارد که تعریف مردم از مدیریت شهری همان مدیریت واحد شهری است.

وی خاطرنشان کرد: مراجعات مردم در زمینه‌های مختلفی که جزئی از وظایف شورا و اعضای شورای شهر نیست، بسیار زیاد است و مردم ما را شورای شهر می‌دانند نه شورای شهرداری و انتظار دارند که تمام مشکلات و گرفتاری‌ها به دست شورای شهر حل شود.

نصراصفهانی با اشاره به اینکه شورای شهر برای حل معضلات و مشکلات در شهر از اعتبار خود استفاده می‌کند و بین ارگان‌ها و سازمان‌ها ارتباط ایجاد کند تا مشکلات شهر و شهروندان حل شود، افزود: ارگان‌ها، نهادها، ادارات و سازمان‌ها با شورای شهر همکاری خوبی دارند و در چهار چوب قوانین و تا حد ممکن تمام ارجاعات، مکاتبات و مشکلات را حل و فصل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه چند سالی است در رسانه‌ها نیز به مبحث مدیریت واحد شهری پرداخته می‌شود و امیدوارم زمینه تحقق این موضوع فراهم شود، تصریح کرد: با اجرایی شدن مدیریت واحد شهری می‌توانیم جلوی بسیاری از اتلاف منابع را بگیریم و زمان اجرای پروژه‌ها را کوتاه کنیم و برای شهروندان شرایط بهتری را ایجاد کنیم، اما هنوز سازوکارهای قانونی برای این نوع مدیریت وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تلاش کرده‌ایم تا به عنوان نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر اصفهان بین ارگان‌ها، نهادها و ادارات ارتباطات لازم را ایجاد کنیم تا مسائل و مشکلات حل شود.

وی با اشاره به دعوت مدیران کل به صحن علنی شورا، اضافه کرد: اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم سوالاتی را می‌پرسند و مدیران نیز جوابگوی مسائل موجود هستند و این ارتباط را هر هفته با یکی از مدیران کل ادارات و سازمان‌های شهر داریم و خود مدیران نیز همراه با شورای شهر هستند و به جهت ارتباط و تعامل حال شهر خوب است.

نصراصفهانی همکاری و ارتباط بین مدیریت شهری با سایر نهادها و ارگان‌ها را قوی دانست و افزود: این ارتباط، تعامل و همراهی‌ها سبب شده است تا کارها و اقدامات در شهر با هماهنگی و اطلاع‌رسانی کافی انجام شود و روند کارها با کمترین خسارات و بیشترین سرعت در شهر پیش رفته و به نتیجه برسد.

وی افزود: مدیریت شهری در سه حوزه فعالیت و مأموریت دارد، حوزه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرا حوزه‌هایی است که شهرداری و شورای شهر ماموریت‌هایی دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در حوزه سیاست‌گذاری برنامه‌های پنج ساله را داریم، افزود: برنامه‌های پنج ساله بعد از تدوین در اختیار تمام سازمان‌ها و نهادها قرار می‌گیرد و همه می‌دانند که طی این برنامه پنج ساله قرار است در شهر توسط مدیریت شهری چه اتفاقاتی رقم بخورد، بنابراین تمام برنامه‌های خود را هماهنگ با آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه جامع شهری که برنامه‌ای ۱۰ ساله است، گفت: با اطلاع رسانی، تمام مردم و ارگان‌ها در جریان تمام اتفاقات شهر هستند. منطبق با سیاستگذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ می‌شود تا اهداف تعریف شده اجرایی شود و برای اجرا شدن برنامه‌ها با دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها ارتباط و تعامل زیادی داریم.

کد خبر 457515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.