کابینه جو بایدن اعلام شد

رئیس جمهور آمریکا بخشی از اعضا کلیدی کابینه خود را اعلام کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جو بایدن نامزدهای اصلی خود برای دولتش را اعلام کرد.

تیم انتقالی بایدن فهرستی از نامزدهای کابینه بعدی را اعلام کرد و این در حالی است که هنوز دونالد ترامپ با اینکه روند انتقال قدرت را قبول کرده، اما شکست در انتخابات را نپذیرفته است.

به گفته جو بایدن، آنتونی بلینکن، نامزد وی برای وزارت خارجه و آلخاندرو مایورکاس برای وزارت امنیت داخلی خواهد بود.

وی از تیم آینده خود در کاخ سفید تقدیر کرد و گفت: این افراد تجربه و دستاوردهای بی‌رقیبی دارند، و در عین حال نشان می‌دهند که با شیوه تفکر قدیمی و عادت‌های تغییرناپذیر نمی‌توان با چالش‌های کنونی روبه‌رو شد.

جو بایدن همچنین آوریل هینز را به عنوان رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا معرفی کرد و در صورت تصویب سنا، نخستین زنی خواهد بود که این سمت را بر عهده می‌گیرد.

جان کری، وزیر امور خارجه اوباما هم سمت به نماینده ویژه آمریکا در امور اقلیمی منصوب می شود.

مایورکاس نیز در صورت تأیید نخستین فرد مهاجر و لاتین‌تباری است که وزارت امنیت داخلی را به دست می‌گیرد.

جو بایدت همچنین جنت یلن، رئیس بانک مرکزی فعلی را برای سمت وزارت خزانه‌داری انتخاب کرده است. در صورت تأیید، یلن اولین زنی خواهد بود که وزیر خزانه‌داری می‌شود.

لخاندرو مایورکاس، معاون وزیر امنیت داخلی در کابینه باراک اوباما، نیز روز دوشنبه در توییتی اعلام کرد که از سوی بایدن برای سمت وزیر امنیت داخلی انتخاب شده است.

نامزدهای وزارت خارجه و نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد قانونا باید رأی اعتماد مجلس سنا را به دست آورند تا بتوانند یه کار در کاخ سفید مشغول شوند.

دونالد ترامپ هنوز پیروزی بایدن را به رسمیت نشناخته و گفته است که تلاش برای تغییر نتایج انتخابات را از طریق شکایات قانونی و به دلیل «تقلب گسترده در انتخابات» ادامه خواهد داد.

کد خبر 457501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.