کمالوندی: سازمان انرژی اتمی امکان افزایش غنی‌سازی و طراحی راکتور را دارد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه این نهاد امکان افزایش غنی‌سازی و طراحی راکتور را دارد، ‌گفت: در تلاش هستیم ملاحظات فنی سازمان در طرح اقدام راهبردی دیده شود تا در اجرای آن مشکلی رخ ندهد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، بهروز کمالوندی، با اشاره به طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها که در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی مطرح است، اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از سازمان انرژی اتمی خواسته تا نظر خود را درباره جنبه‌های فنی طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها عنوان کند که در این راستا چند جلسه برگزار شد.

وی افزود: صرف نظر از جنبه‌های سیاسی این طرح و اینکه تصمیم نظام جمهوری اسلامی چه خواهد بود، در جلسه کمیسیون در مورد ملاحظات فنی طرح اظهار نظر شد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: غنی سازی، طراحی راکتور و تحقیق و توسعه از بخش‌های مختلف طرح است که بخش مهمی از آنها برای سازمان انرژی اتمی قابل اجرا است. به ویژه با توجه به پیشرفت‌هایی که در چند سال اخیر در حوزه توسعه ماشین‌های پیشرفته داشته‌ایم، سازمان انرژی اتمی امکان افزایش غنی‌سازی و طراحی راکتور را دارد.

کمالوندی با تاکید بر اینکه در صورت تصمیم نظام جمهوری اسلامی برای تولید ماشین‌های پیشرفته در حد صنعتی، افزایش ظرفیت تولید و درصد غنا برای نیازهایی که داریم، امکان اجرا است، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا ملاحظات فنی سازمان در طرح دیده شود تا در صورت تصویب سازمان در اجرای آن مشکلی ایجاد نشود.

کد خبر 457496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.