تشکیل پرونده قضائی برای مخدوش کنندگان پلاک خودرو

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر و دستکاری در پلاک خودرو جرم محسوب می‌شود از تشکیل پرونده قضائی برای کسانی که در طرح محدودیت‌های کرونایی اقدام به مخدوش کردن پلاک خودروی خود کنند خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا محمدی، اظهار کرد: اخیراً مشاهده شده برخی از رانندگان خودرو و راکبان موتورسیکلت برای دور زدن قانون و عدم ثبت جریمه توسط دوربین‌های الکترونیکی در طرح محدودیت‌های کرونایی اقدام به مخدوش و یا دستکاری شماره پلاک وسیله نقلیه خود می‌کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه پلاک هویت وسیله نقلیه است و ابزاری برای شناسایی مالک وسیله نقلیه محسوب می‌شود، گفت: طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر، دستکاری و نبود آن عواقب انتظامی و امنیتی را در پی و جرم محسوب خواهد شد.

سرهنگ محمدی خاطرنشان کرد: مخدوش کردن پلاک علاوه بر توقیف وسیله نقلیه، پرداخت بدهی هر دو پلاک، تشکیل پرونده قضائی برای فرد خاطی و معرفی وی به مراجع قضائی را به همراه داشته و مشمول جریمه نیز خواهد شد.

کد خبر 457443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.