پرداخت ۵۰ درصد تسهیلات کرونایی حمل‌ و نقل هوایی

مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: در مجموع ۵۰ درصد رقم تسهیلات درخواستی شرکت‌های بزرگ حوزه حمل و نقل هوایی و ریلی پرداخت شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا، محسن صادقی، مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت تسهیلات حمایتی دولت به شرکت‌های حوزه حمل و نقل اظهار کرد: براساس آخرین گزارش‌ها تا تاریخ دوم آذرماه ۱۳۹۹، از مجموع حدود ۲۵۵۴ میلیارد تومان تسهیلات تخصیصی کرونا برای ۳۰ شرکت حوزه هوایی، پرونده ۲۹ شرکت با رقمی بالغ بر ۲۵۵۳ میلیارد تومان در مرحله بانک‌های عامل می‌باشد که از این تعداد، تسهیلات ۹ شرکت با رقمی بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت گردیده است.

وی در مورد آخرین وضعیت تسهیلات حمایتی شرکت‌های ریلی افزود: از مجموع اعتبار تخصیصی ۹۴۰ میلیارد تومان برای ۶۹ شرکت ریلی، پرونده ۶۰ شرکت با رقم تقریبی ۸۷۵ میلیارد تومان در مرحله بانکهای عامل میباشد که از این تعداد، تسهیلات ۱۳ شرکت با رقمی حدود ۱۳۰ میلیارد تومان پرداخت گردیده است.

مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از ارسال پرونده تمامی شرکت‌های هواپیمایی به بانک‌های عامل خبر داد و  اظهار کرد: پرونده همه شرکت‌های ریلی مسافری در نوبت بانک‌های عامل قرار گرفتند.

صادقی ضمن اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک مرکزی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: تمامی اقدامات لازم در خصوص تسهیل فرآیند اخد تسهیلات کرونا توسط وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است و امید می‌رود در روزهای آتی پرداخت این تسهیلات توسط بانکهای عامل به شرکت ها، با سرعت بیشتری تداوم یابد.

وی در مورد برخی مسائل و مشکلات موجود در دریافت تسهیلات کرونا توسط شرکت های حوزه هوایی و ریلی گفت: در حال حاضر ستاد وزارت راه و شهرسازی راساً نسبت به رفع مشکلات شرکت‌های باقی مانده در حال اقدام است؛ با این حال عمده دلیل تاخیر در این زمینه، موضوع ارائه وثائق و تضامین و مشکلات چک برگشتی شرکت‌ها است.

کد خبر 457427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.