فرانسه محدودیت‌های کرونایی را کاهش می‌دهد

فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد قصد دارد بخشی از قرنطینه و محدودیت‌های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع کرونا در سراسر این کشور را کاهش دهد.

به گزارش ایمنا، قرار است امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه خبر کاهش بخشی از محدودیت‌های کرونایی اعمال شده از اواخر اکتبر (اوایل آبان) را اعلام کند. بسیاری انتظار دارند که کسب و کارهای غیرضروری در ماه آینده میلادی از سر گرفته شود.

دولت فرانسه مراسم بلک فرایدی (جمعه سیاه) را به ۴ دسامبر (۱۴ آذر) منتقل کرده است تا امکان بازگشایی فروشگاه‌ها فراهم شود. بلک فرایدی، حراج جمعه سیاه است که در آخرین جمعه ماه نوامبر برابر با ۷ آذر ماه در اکثر نقاط دنیا برگزار می‌شود.

«گابریل آتال» سخنگوی دولت فرانسه در این رابطه گفت: "بدیهی است که قرنطینه ادامه می‌یابد، از این رو محدودیت‌های اعمال شده در زمینه مسافرت به قوت خود باقی است."

وی تاکید کرد که سه مرحله برای کاهش محدودیت‌ها در نظر گرفته شده که با آغاز ماه دسامبر، شروع می‌شود؛ مرحله دوم تا قبل از تعطیلات کریسمس به اجرا در می‌آید و مرحله سوم در نهایت ژانویه ۲۰۲۱ (دی ماه) عملی می‌شود.

مکرون اولین پیروزی فرانسه در برابر ویروس کرونا را ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) جشن گرفت، زمانی که موارد ابتلاء به کووید – ۱۹ در این کشور در پی موج اول شیوع، کاهش قابل توجهی داشت.

وی سپس در ماه اکتبر (آبان ماه) هنگام شیوع موج دوم کرونا در فرانسه گفته که سرعت شیوع ویروس به حدی است که حتی بدبینانه‌ترین پیش بینی‌ها از آن خبر نداده بودند.

از زمان آخرین سخنرانی کرونایی مکرون، آزمایش سه واکسن نوید نتایج ثمربخشی را داده و به نوعی امید به بازگشت به زندگی عادی در فرانسه در سال ۲۰۲۱ را زنده کرده است.

به گفته مقام‌های فرانسوی، قرنطینه دوم به کاهش زنجیره انتقال بیماری کمک کرد و موارد جدید ابتلاء کاهش یافت.

داده‌های یک اپلیکیشن دولتی (TousAntiCovid) حاکی است که حدود ۸۸ درصد از بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه فرانسه، کرونایی هستند. این رقم از آمار ۹۵ درصدی در ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) کاهش قابل توجهی داشته است.

همچنین آمار روزانه ابتلاء به کرونا در فرانسه از رقم ۳۰ هزار مورد جدید در هفته گذشته به ۱۴ هزار مورد جدید رسیده است. تاکنون بیش از ۲.۱ میلیون مورد ابتلاء به کووید – ۱۹ و ۴۸ هزار و ۷۳۲ مرگ ناشی از این بیماری در فرانسه به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 457426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.