اتحادیه اروپا خواستار آتش بس فوری در افغانستان شد

خبرگزاری رویترز خبر داد که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در سخنانی خواهان آتش‌بس فوری در افغانستان و جلوگیری از تشکیل امارت اسلامی در این کشور شد.

به گزارش ایمنا، جوسپ بورل امروز (سه شنبه) در آخرین روز از اجلاس دو روزه افغانستان که در ژنو سوئیس برگزار شد، اظهار کرد: آتش‌بس نباید نتیجه فرآیند (صلح) باشد بلکه باید از امروز آن را همراهی کند. هر تلاشی برای برقراری امارت اسلامی به مراودات سیاسی و مالی (افغانستان و اتحادیه اروپا) ضربه خواهد زد.

اجلاس دو روزه افغانستان ۲۰۲۰ صبح دیروز (۳ آذر) با حضور نمایندگان ارشد ۶۶ کشور و ۳۲ سازمان بین‌المللی و به منظور تبیین راهکارهای برقراری صلح، ثبات و توسعه در افغانستان در شهر ژنو آغاز به کار کرد.

این اجلاس از سوی دو دولت افغانستان و فنلاند و سازمان ملل متحد برنامه‌ریزی شده است. نشست امسال همچون بیشتر اجلاس‌های بین‌المللی در یک سال گذشته به دلیل بحران کرونا به صورت مجازی تشکیل شده اما کاخ ملل متحد در ژنو به عنوان مقر اصلی برگزاری این اجلاس فعال خواهد بود.

محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان دیروز گفت: دولت افغانستان متعهد است تا به جنگ چهار دهه اخیر در این کشور، نقطه پایان بگذارد.

اتمر گفت که تروریسم یک تهدید مشترک برای ما و جامعهٔ جهانی است و صلح در افغانستان به نفع کشورهای منطقه و جهان است.

وی اضافه کرد: بدون هیچ توافقی، حکومت افغانستان با پذیرفتن خطر، هزاران زندانی طالبان را آزاد کرد، اما خشونت‌ها هنوز هم کاهش نیافته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 457420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.