مانور سراسری زلزله و ایمنی برگزار نمی‌شود

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده به واسطه شیوع گسترده ویروس کرونا و به جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بیست ودومین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس و محلات در سال جاری برگزار نخواهد شد.

به گزارش ایمنا، اسماعیل نجار با اعلام این مطلب، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار شد محتوای آموزشی اجرای برنامه‌های این مانور در سایت پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله بارگذاری و از طریق آدرس www.iiees.ac.ir قابل دسترسی باشد.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد برنامه‌های آموزشی مربوط به این مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس و محلات به صورت تیزر و زیر نویس توسط شبکه‌های مختلف صدا و سیما و شبکه‌های استانی در هفته منتهی به مانور پخش شوند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، تصریح کرد: همچنین قرار شد ضمن اطلاع‌رسانی به مردم در روز مانور (شنبه هشتم آذر ماه) به صورت نمادین آژیر زلزله از رادیو سراسری پخش و خانواده‌ها در منازل به همراه فرزندانشان نسبت به اجرای تمرین پناه گیری و خروج اضطراری اقدام کنند.

نجار به ایرنا گفت: همچنین مقرر شد وزارت آموزش و پرورش نیز در صورت امکان از طریق شبکه شاد نسبت به ارائه آموزش‌های لازم از جمله پناه گیری و خروج اضطراری صحیح با همکاری پژوهشگاه زلزله شناسی ومهندسی زلزله در زمان مشخصی روز شنبه هشتم آذرماه به سراسری برای همه پایه‌های تحصیلی اقدام کند.

کد خبر 457389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.