سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران افتتاح شد/ کنایه به علی نصیریان

سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران ویژه دانشمندان به صورت مجازی و با حضور برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران و فرزاد طالبی معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان افتتاح شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران ویژه دانشمندان با حضور برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران، فرزاد طالبی معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران، ایرج محمدی، حسین علی عسگری و رافی داوتیان اعضای شورای سیاست‌گذاری سمپوزیوم و هنرمندان شرکت‌کننده در این رویداد به صورت آنلاین افتتاح شد.

تاکید ضرغامی بر تعامل هنرمندان در ساخت سردیس مفاخر

مراسم افتتاحیه سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران عصر روز گذشته سوم آذرماه به صورت برخط برگزار شد، برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: خوشحالیم که این رویداد را که از جمله فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان است را داریم مطابق با تقویم برنامه‌ها محقق و اجرا می‌کنیم. البته باعث حسرت است که شرایط این روزها اجازه نداد این رویداد را حضوری برگزار کنیم تا شهروندان هم بتوانند با فعالیت‌هایی که هنرمندان انجام می‌دهند و اتفاقی که الان در شهر رقم می‌خورد بیشتر آشنا شوند و انس و ارتباط بیشتری با هنر بگیرند.

ضرغامی افزود: حدود یک ماه پیش که آثار بعضی از هنرمندان شرکت‌کننده در دومین دوره سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران را جلوی خانه هنرمندان نصب کردیم مباحثی در حول و حوش این آثار مطرح شد و بحث‌هایی را ایجاد کرد. بعضی‌ها گفتند، نسبت یا شباهت سردیس‌ها با هنرمندان کم است. به همین خاطر هنرمندان شرکت‌کننده در آن سمپوزیوم یک مقدار با بی‌مهری و کم‌لطفی مواجه شدند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی بیان کرد: طبیعی است که وقتی یک کاری انجام می‌شود آن کار می‌تواند یک اثر خیلی قوی، خوب یا نسبتاً ضعیف‌تر باشد، اما اتفاقی که افتاد این بود که موجی ایجاد شد و چه کسانی که کار تخصصی انجام داده‌اند و در جریان این اتفاقات هستند و چه آن‌هایی که در جریان نیستند در این موج شروع به نقد کردند و خیلی از اظهارنظرها هم غیر کارشناسی بود.

کنایه مدیرعامل سازمان زیباسازی به علی نصیریان!

وی ادامه داد: یکی از هنرمندان که اعتقاد داشت سردیسی که از او ساخته شده است اثر مناسبی نیست شخصی بود که در دوره دوم سمپوزیوم و هنگام ساخت اثرش از کار تعریف کرده بود، اما وقتی که موجی ایجاد شد، یک‌دفعه شروع به نقد اثر کرد که این سردیس نسبتی به من ندارد و من راضی نبودم و نباید آن را نصب می‌کردند.

برزین ضرغامی خطاب به هنرمندان شرکت‌کننده در سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران اظهار کرد: این موضوع را به این دلیل مطرح کردم که شما هنرمندان آگاه باشید و لطف کنید با افرادی که سردیس آنها را می‌سازید در تعامل باشید. این هماهنگی را همکاران ما در سازمان زیباسازی حتماً انجام خواهند داد که اگر لازم باشد مفاخری که شما سردیس‌های آن‌ها را می‌سازید و در قید حیات هستند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شما ببینند تا هم شما از نزدیک با آن‌ها آشنا شوید و هم اگر نقطه نظری دارند نقطه نظرشان را بشنوید تا خروجی کاری که انجام می‌شود اثر قابل تامل‌تری باشد.

وی افزود: در مورد مفاخری که در قید حیات نیستند هم حتماً همکاران من این هماهنگی را انجام خواهند داد که از اعضای خانواده‌شان با شما دیدار داشته باشند و این آمدن هم یک انس و الفتی بین شما و آن‌ها ایجاد می‌کند و هم یک فرصتی است تا اثر شما یک کار فاخرتر باشد و انشاالله خروجی این رویداد را بتوانیم در سطح شهر نصب کنیم.

در ادامه حسین علی عسگری عضو شورای سیاست‌گذاری سمپوزیوم بیان کرد: خوشحالم از این‌که این سمپوزیوم با کیفیت دارد برگزار می‌شود. از دوستانی که زحمت کشیدند و ما را همراهی کردند تا بتوانیم یک سمپوزیوم متفاوت و باکیفیت در این دوره داشته باشیم تشکر می‌کنم. این‌که توانسته باشم برای ارتقای کیفی این دوره از سمپوزیوم کمکی کرده باشم خوشحال هستم.

وی افزود: مهمترین اتفاقی که در این دوره شاهد آن هستیم، مربوط به شکل گزینش و داوری آثار است که بسیار جدی و دقیق دنبال شد. در این دوره برخلاف گذشته، حضور هنرمندان صرفاً بر ارائه رزومه از سوی آنان منوط نشد و پس از انتخاب اولیه، هنرمندان ملزم به ساخت ماکتی از اثر اجرایی خود شدند تا کیفیت و توانمندی هنرمندان از قبل مشخص شود.

سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران ویژه دانشمندان با حضور ۲۱ هنرمند از سوم آذرماه آغاز شد و مجسمه‌سازان این رویداد هنری سردیس ۲۱ نفر از مفاخر ملی معاصر کشور را در کارگاه‌های شخصی خود خواهند ساخت.

کد خبر 457371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.