اشتغالزایی و ارزآوری حاصل طرح‌های جدید در حوزه انرژی

استاد بین‌الملل حوزه انرژی دانشگاه تهران گفت: حمایت از بخش خصوصی و اولویت بخشیدن به اجرای طرح‌های صنایع آب و برق با رعایت شاخص‌هایی همچون مقرون به صرفه بودن، اشتغالزایی و ارزآوری از ویژگی‌های مدیریت بهینه وزارت نیرو است.

به‌ گزارش ایمنا، حسن مرادی با اشاره به عملکرد خوب وزارت نیرو در حوزه افتتاح پروژه‌های صنعت آب و برق اظهار کرد: اجرایی کردن پروژه‌های صنعت آب و برق، نیاز به صرف وقت و هزینه زیادی دارد، ولی وزارت نیرو با وجود مشکلات مختلفِ پیش‌رو به دلیل تحریم، اقدام به اجرای طرح‌های جدید و بازنگری در طرح‌های موجود کرده است.

وی با بیان اینکه مدیریت پروژه‌ها در شرایط فعلی می‌تواند کشور را در رسیدن به اهداف از پیش تعریف شده یاری کند، ادامه داد: عملیاتی کردن پروژه‌های مختلف در صنایع آب و برق با توجه به تحریم و مشکلات شیوع ویروس کرونا، با رعایت شاخص‌هایی همچون مقرون به صرفه بودن، رفع نیاز داخلی و حمایت از ساخت داخل و تقویت صادارت صورت می‌گیرد و در این راستا، اولویت‌بندی طرح‌ها بر اساس این شاخص‌ها، بسیار کارگشا خواهند بود.

استاد بین‌الملل حوزه انرژی دانشگاه تهران اظهار کرد: اجرای هفتگی پروژه‌های آب و برق در کشور و اعتمادسازی به بخش خصوصی در صنعت آب، برق و انرژی‌های نو فرآیندی است که در راستای اولویت‌بندی طرح‌های صنایع آب و برق صورت گرفته و باعث اشتغالزایی خوبی نیز می‌شود.

مرادی حمایت از بخش خصوصی در زمینه سرمایه‌گذاری و صادرات در راستای حفظ منافع ملی کشور را، خوب توصیف کرد و اضافه کرد: رونق تولید شاخصی است که با حمایت از سرمایه‌گذاران و تولید کنندگان داخلی و رفع موانع تولید حاصل می‌شود و البته حمایت از سرمایه‌گذار خارجی نیز در کشور بدون در نظر گرفتن هیچ امتیازی در مقایسه با سرمایه‌گذاران داخلی می‌تواند به رقابتی کردن رشد صنعت در داخل کشور کمک کند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های بازار کشورهای همسایه را فرصتی برای توسعه صادرات کالاهای حوزه صنعت آب و برق خاطرنشان کرد: تقویت توانمندی‌های صنایع آب و برق، فرصت مغتنمی در عرصه بین‌المللی برای کشور فراهم می‌کند که با بهره‌گیری مناسب از توانمندی‌های بخش خصوصی ارزآوری خوبی را برایمان به همراه خواهد آورد.

منبع: پاون

کد خبر 457344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.