آغاز مرحله دوم انتخابات نماینده مدیران مسئول رسانه‌ها

مرحله دومِ هجدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت بر مطبوعات لحظاتی پیش به‌صورت الکترونیکی و با حضور ۶۹ نامزد تأیید صلاحیت شده در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش ایمنا، در مرحله دوم این انتخابات که براساس تبصره ۱ ماده ۳۳ آئین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات برگزار می‌شود نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت بر مطبوعات انتخاب خواهد شد که تا ساعت ۱۶ امروز ۳ شنبه، ۴ آذرماه ۹۹ ادامه دارد.

تعداد ۴۰۴۴ نفر از مدیران مسئول رسانه‌ها که صلاحیت‌شان برای شرکت در انتخابات بر اساس تبصره ۴ ماده ۳۳ آئین نامه اجرایی قانون مطبوعات احراز و نام آن‌ها در فهرست اعلام شده در سامانه جامع رسانه‌های کشور قرار دارد، می‌توانند در انتخاب نماینده خود در هیأت نظارت بر مطبوعات سهیم باشند. نتیجه این مرحله از انتخابات نیز همانند مرحله نخست، بلافاصله پس از پایان مهلت قانونی و تأیید کمیته ناظر، اعلام می‌شود.

حضور نمایندگان مرکز «ماهر» وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و پلیس «فتا» در ستاد انتخابات برای افزایش ضریب امنیت انتخابات، ازجمله تمهیدات امنیتی هجدهمین دوره این انتخابات است.

مرحله نخست هجدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت بر مطبوعات ۲۰ آبان‌ماه ۹۹ از ساعت ۱۰ صبح آغاز و با تأیید کمیته ناظر بر انتخابات، پس از تمدید نیم ساعته در ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه به پایان رسید. حدنصاب مشارکت بالای ۵۰ درصدی با مشارکت ۲۲۶۱ نفر از مدیران مسئول واجد شرایط، در مرحله نخست به دست آمد اما با توجه به صراحت آئین نامه اجرایی انتخابات، منتخب مدیران مسئول نیز بایستی اکثریت مطلق آرا را کسب نماید که این حدنصاب، با اندکی فاصله به دست نیامد.

کد خبر 457341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.