تخریب ۳۰۰ ساخت و ساز غیرمجاز در مشگین شهر

شهردار مشگین شهر گفت: در شش ماه نخست سال جاری بیش از ۳۰۰ ساخت و ساز غیرمجاز توسط عوامل اجراییات شهرداری با حکم قضائی تخریب شده است.

رحمت انوری آذر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر دو ساخت و ساز غیرمجاز نیمه کاره در کنار رودخانه شهر مشگین شهر انجام شده که مدیریت شهری تلاش کرد، از اجرای آن جلوگیری کند، اما با درگیری‌های که در محل ساخت بناها اتفاق افتاد موضوع به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ارجاع داده شد.

وی ادامه داد: در تاریخ ۱۲ تیرماه ۹۹ حکم قطعی تخریب یکی از بناها توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ صادر شد و عوامل اجراییات شهرداری با مراجعه به محل مورد نظر اقدام به تخریب آن کردند که با ممانعت مالک ساختمان مواجه شدند.

شهردار مشگین شهر افزود: به دلیل شکایت مالک ساختمان به دیوان عدالت اداری، با دستور قضائی معاونت دادستان شهرستان سه ماه مهلت داده شد تا نتیجه شکایت مالک مشخص شود.

انوری آذر عنوان کرد: ساخت و ساز دیگری در کنار ساختمان اول انجام شده و در همان لحظات اولیه برای جلوگیری از ساخت آن پرونده در تاریخ ۲۸ آبان‌ماه ۹۹ به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ارجاع شد و حکم تخریب آن صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ نوشته شده که مالک سه ماه فرصت دارد تا نسبت به حکم خود به دیوان عدالت اداری شکایت کند، بر مبنای این قانون مدیریت شهری با اخذ تعهد از مالکان در انتظار نتیجه شکایت مالک و حکم قطعی دیوان عدالت اداری است تا به محض تأیید حکم از سوی دیوان، عوامل اجراییات شهرداری اقدام به تخریب بنا کنند.

شهردار مشگین شهر در خصوص اینکه چرا بازرسان شهرداری در زمان ساخت این دو بنا از عملیات آن جلوگیری نکردند، گفت: اکثر زمین‌های مشگین شهر به صورت قولنامه‌ای بوده و این مسئله شهرداری را دچار مشکلاتی کرده است. مدیریت شهری موضوع را به استانداری اردبیل ارجاع داده و در این رابطه نامه‌ای نیز به رئیس قوه قضائیه که به تازگی به استان سفر کرده بود نوشته شده است.

انوری آذر، تصریح کرد: اکثر زمینی‌های مشگین شهر ثبتی نیست و موروثی بوده و زمین‌ها و کاربردهای عمومی بدون ثبت، به صورت غیرقانونی تفکیک شده و افراد اقدام به خرید و فروش آن می‌کنند و به همین دلیل مراجعات به شهرداری بسیار کم انجام می‌شود.

وی افزود: به دلیل آنکه شهر مشگین یک هزار و ۲۵۰ مترمربع وسعت و ۷۸ هزار نفر جمعیت دارد کنترل امور آن کمی مشکل است؛ اما عوامل بازرسی و اجراییات شهرداری در سه شیفت به صورت ۲۴ ساعته بر روند ساخت و سازها نظارت دارند.

شهردار مشگین شهر افزود: ساخت و سازهای بی رویه در چند وقت اخیر در این شهر افزایش داشته است و در طول شش ماه نخست سال جاری شهرداری بیش از ۳۰۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز را با حکم قضائی تخریب کرده است.

کد خبر 457306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.