آماده‌باش نیروهای شهرداری لنگرود

شهردار لنگرود گفت: با توجه به فرارسیدن فصل پاییز و احتمال بروز شرایط جوی نامناسب و بارش باران‌های شدید، نیروهای شهرداری این شهر در حالت آماده‌باش کامل هستند.

سیدمهدی رجایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همه ساله در اواسط فصل پاییز جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری لنگرود را برگزار می‌کنیم و در آن نحوه آمادگی و مسئولیت‌های نیروهای شهرداری در زمان بارش نزولات آسمانی باران و برف و رفع آبگرفتگی و یخ زدگی معابر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی در خصوص آمادگی نیروهای شهرداری در هنگام بارندگی شدید، گفت: زمانی که سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران استان سطح قرمز وضعیت جوی را هشدار می‌دهند، ستاد مدیریت بحران شهرداری به ریاست شهردار و با کمک آتش نشانی با استفاده از پنج اکیپ پنج نفره و ۱۵ نفر به صورت جداگانه در نقاط مختلف شهر در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند که چهار اکیپ به صورت ثابت در محدوده تعیین شده مستقر می‌شوند و یک اکیپ به صورت گشت سیار مشکلات آبگرفتگی و یخ زدگی معابر شهر را رفع می‌کنند.

شهردار لنگرود ادامه داد: کار سرویس تمامی ماشین آلات سنگین شهرداری انجام شده و جانمایی و شماره تماس آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته تا در زمان بحران و بارش برف ارتباط‌های لازم تسهیل شود.

رجایی اضافه کرد: با صاحبان شرکت‌های مختلف منطقه که ماشین آلات سنگین در اختیار دارند هماهنگی‌  شده تا در صورت نیاز به شهرداری لنگرود کمک کنند.

وی عنوان کرد: مقدار نمک و ماسه مورد نیاز تامین شده تا در زمان بارش برف سنگین، نیروهای شهرداری به راحتی بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن معابر را بازگشایی کنند.

شهردار لنگرود با اشاره به اینکه تمامی کانال‌ها و انهار سطح شهر قبل از شروع فصل پاییز لایروبی شده است، تاکید کرد: در مجموع ۴۰ نفر از نیروهای ستاد مدیریت بحران شهرداری از هم‌اکنون تا پایان فصل زمستان برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی در حالت آماده‌باش کامل هستند تا شهروندان در فصول سرد سال با آرامش و آسودگی کامل از بارش نعمت‌های الهی لذت ببرند.

به گزارش ایمنا، شهرستان لنگرود با حدود ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارای سه بخش مرکزی، کومله و بخش اطاقور و پنج شهر است که شهر لنگرود مرکز بخش مرکزی محسوب می‌شود و تا مرکز استان گیلان ۶۰ کیلومتر فاصله دارد.

کد خبر 457288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.