کارآفرینی در اصفهان گسترش می‌یابد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با شرح اقدامات شده در هفته جهانی کارآفرینی گفت: هدف از این اقدامات گسترش شبکه بازیگران اکوسیستم کارآفرینی در استان و تجمیع ایده‌ها و تجارب افراد بوده است.

کامران کلانی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به هفته جهانی کارآفرینی، اظهار کرد: ۲۸ آبان ماه تا پنجم آذرماه هفته جهانی کارآفرینی است که در این مدت، کمپین‌های رسمی برای ترویج کارآفرینی در دنیا با برگزاری همایش‌هایی، افراد دارای ایده را به راه اندازی کسب و کارهایشان ترغیب می‌کنند.

وی گفت: این رویدادها باعث ارتقا و ترفیع جایگاه کارآفرینان در جوامع می‌شود زیرا کارآفرینی، نوآوری و خلاقیت یکی از معیارهای تعیین توسعه یافتگی کشورها است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تاکید کرد: در شرایط کنونی حاکم بر جامعه ما و با توجه به تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی ناشی از آن و علاوه بر این، شیوع ویروس کرونا باعث می‌شود رویکرد اشتغالزایی در صنعت تنها رویکرد موجود نباشد.

کلانی افزود: توجه به اشتغالزایی ارزان قیمت و ایجاد ارزش افزوده از آن به وسیله سرمایه‌های خرد، از الزامات جوامع کنونی است.

وی ادامه داد: رویکرد اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز گسترش شبکه بازیگران اکوسیستم کارآفرینی است. این شبکه که شامل بخش‌هایی از نهادهای مختلف دانشگاه‌ها، شتاب دهنده‌ها، دفاتر توسعه کارآفرینی و افراد کارآفرین است و برای هموارتر شدن مسیر اکوسیستم کارآفرینی در استان راه اندازی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: برای اولین بار شاهد اجماع بازیگران و اجزای اکوسیستم کارآفرینی در استان هستیم و این افراد تجارب خود را به بهترین شکل به اشتراک خواهند گذاشت.

کلانی با اشاره به برنامه‌های اجرایی هفته جهانی کارآفرینی گفت: در این هفته برنامه‌هایی در سطوح استانی و ملی به صورت وبینارهای روزانه برگزار شد و هیئت امنای کانون کارآفرینی استان تشکیل شد و رتبه بندی کارآفرینان برتر استان در آن به تصویب رسید.

وی ادامه داد: همچنین ایجاد یک باشگاه کارآفرینی در استان به عنوان مرکز معتبر و دارای هویت که در آن اجزا و بازیگران کارآفرینی بتوانند ایده‌هایشان را به اشتراک بگذارند از مصوبات هیئت امنای کانون کارآفرینی استان است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در پاسخ به این سوال که رویکرد این اداره نسبت به جای خالی هنر و صنایع دستی در اکوسیستم کارآفرینی استان اصفهان چیست؟ گفت: کانون کارآفرینی استان در موضوع رتبه‌بندی کارآفرینان، دسته بندی‌های ۱۱ گانه انجام داد که کارآفرینی هنری و فرهنگی نیز از جمله آن است. مقرر شد که کمیته‌هایی در کانون تشکیل شود و حوزه خود و نحوه ایجاد خلاقیت و نوآوری و ظرفیت کارآفرینان این حوزه را بررسی کنند تا اصفهان در این زمینه فعال‌تر شود.

کلانی با اشاره به وجود دفاتر مشاوره و خدمات کارآفرینی ۳۷ گانه در استان، که ۲۲ دفتر در شهرستان اصفهان مستقر است، اظهار کرد: جمع این دفاتر در قالب انجمن صنفی دفاتر مشاوره و خدمات کارآفرینی تحت نظر وزارت کار فعالیت می‌کنند و رویکرد وزارت کار در این موضوع نیز تخصصی بوده است؛ همچنین پیگیر هستیم که فعالیت‌های حوزه کارآفرینی را به صورت قانون مند در این دفاتر تعریف کنیم؛ هر چقدر این دفاتر تقویت شود مشکلات کارآفرینان در این حوزه کمتر خواهد شد.

کد خبر 457284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.