فقر حرکتی سر منشأ بسیاری از بیماری ها است

نایب رئیس هیئت ورزش های همگانی استان اصفهان گفت: زنان محور خانواده هستند و اگر زنان از لحاظ روحی و جسمانی سالم باشند، به طور طبیعی می توانیم نسل شاداب تری داشته باشیم.

الهام مشکل‌گشا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص ضرورت ورزش برای زنان، اظهار کرد: طبق آمار فدراسیون همگانی که منتشر شده است، مشارکت مردم در فعالیت‌های منظم ورزشی کمتر از ۳۰ درصد است و در مورد بانوان نیز به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است

وی ادامه داد: فقر حرکتی سر منشأ بسیاری از بیماری‌ها در کشور ما است و از علت‌های اصلی مرگ در ایران بیماری‌های قلبی است که به صورت غی مستقیم با کم تحرکی ارتباط دارد. در پاندمی و گسترش کووید ۱۹ این موضوع اهمیت بیشتری دارد زیرا از نظر روانی فعالیت‌های ورزشی باعث شادابی و نشاط اجتماعی می‌شود. از نگاه متخصصان کمک فعالیت ورزشی به تقویت سیستم ایمنی نیز تأیید شده است.

نایب رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان اصفهان افزود: زنان محور خانواده هستند و بخش اعظمی از مدیریت خانواده با زنان است و آنها تربیت کننده نسل بعد هستند. اگر ما زنان سالمی از لحاظ روانی و جسمانی پرورش دهیم، به طور طبیعی می‌توانیم نسل شاداب‌تری داشته باشیم. همچنین بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و از هر نظر ورزش و توسعه ورزش زنان قابل توجیه است.

در فدراسیون ورزش همگانی از رویکردی با عنوان بازاریابی اجتماعی استفاده می‌شود

مشکل‌گشا در ارتباط با راه حل‌ها برای حرکت به سوی افزایش تحرک افراد جامعه و زنان، ادامه داد: در ابتدا باید سطح آگاهی افراد را بالا ببریم و برای اینکه بتوانیم تغییر رفتار ایجاد کنیم باید ابتدا وارد حوزه دانش و نگرش افراد شویم. تغییر رفتار مطلوب برای ما مشارکت ورزشی است. افراد جامعه را می‌توان به کم تحرک، تحرک متوسط و و ورزشکاران تقسیم بندی کنیم و باید متناسب با نیازهای این افراد آگاهی دهیم و در ادامه تغییر رفتار ایجاد کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: در فدراسیون ورزش همگانی از رویکردی با عنوان بازاریابی اجتماعی برای تغییر رفتار مردم استفاده می‌شود. این رویکرد به این معنی است که بتوانیم رفتار را با استفاده از فرآیند بازاریابی تغییر دهیم و به مردم آگاهی دهیم که در اثر ورزش چه فوایدی به دست می‌آورید. از طرفی وقتی سطح آگاهی مردم را بالا بردیم، فضاها و ظرفیت‌های ورزشی می‌تواند مناسب باشد که نیازمند همکاری نهادهای مختلف هستیم.

نایب رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان اصفهان افزود: یکی از مهم‌ترین نهادها آموزش و پرورش و صدا و سیما است که همکاری آنها کم رنگ است. در همین دوران پاندمی کرونا در صدا و سیمای کشور یک شبکه ۲۴ ساعته آموزش فعالیت ورزشی نمی‌بینیم؛ به خصوص برای زنان که مشکلات خاصی برای ورزش در خارج از خانه دارند.

کم اهمیت‌ترین درس در مدارس تربیت بدنی است

مشکل‌گشا همچنین ادامه داد: شکل دهی رفتار از دوران کودکی شروع می‌شود که آموزش و پرورش می‌تواند نقش مهمی داشته باشد اما می‌بینیم که کم اهمیت‌ترین درس، تربیت بدنی است و هر روز از ساعت‌های این درس کاسته می‌شود و با این روند به چشم اندازهایی که ترسیم می‌کنیم نخواهیم رسید.

وی در رابطه با فعالیت‌های هیئت ورزش‌های همگانی استان اصفهان اظهار کرد: هیئت همگانی استان در راستای فدراسیون و برنامه‌های خود عمل می‌کنیم. در دوران کرونا پویش‌های مختلفی انجام دادیم. پویشی تحت عنوان آماده باش داشتیم که در راستای اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم با محوریت خانواده و ورزش در خانه بود. به وقت ورزش پویش دیگری بود که در تاریخ ۲ آبان همه افرادی که دعوت شده بودند، مشغول ورزش در خانه خود شدند و در فضای مجازی منتشر کردند.

کد خبر 457269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.