چرا تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در حال افزایش است؟ 

همانطور که مشخص است تعداد افراد مبتلا به کرونا با سرعت زیادی در حال افزایش است و محققان در حال بررسی دلایل آن هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تا چند وقت پیش سرعت ابتلاء به کرونا در حال کند شدن بود، به طوری که دو هفته طول کشید تا آمار مبتلایان در ایالات متحده آمریکا از چهار میلیون به پنج میلیون نفر رسید، اما اخیراً روند تعداد افراد مبتلا به کرونا معکوس شده و با سرعت زیادی در حال افزایش است. به طوری که تنها در ۶ روز، تعداد مبتلایان به کرونا در ایالات متحده آمریکا از ۱۰ میلیون نفر به ۱۱ میلیون نفر رسید. تعداد بیماران کرونایی جدید در هر روز نسبت به دو هفته گذشته ۷۷ درصد افزایش پیدا کرده است و هر روز تقریباً ۱۶۰ هزار نفر در ایالات متحده آمریکا به ویروس کووید -۱۹ آلوده می‌شوند. در ادامه شما را با پیش بینی سازمان جهانی بهداشت در مورد آمار مبتلایان به کرونا و مهمترین اقدامات برای پیشگیری از شیوع این ویروس همه‌گیر آشنا می‌کنیم:

پیش‌بینی CDC در مورد آمار مبتلایان به کرونا

تقریباً در هر ایالت آمریکا، سرعت شیوع بیماری در حال افزایش بوده و ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) پیش‌بینی کرده است که در ماه آینده هر هفته شاهد میلیون‌ها مورد جدید ابتلاء به بیماری کرونا و ۱۶ هزار فوت ناشی از آن خواهیم بود. در دو هفته آینده افراد زیادی در این کشور به بیماری کرونا مبتلا شده و در بیمارستان‌ها بستری خواهند شد.

قوانین وضع شده در ایالات متحده آمریکا

دولت‌های ایالتی و محلی برای پیشگیری از کرونا در سراسر آمریکا محدودیت‌های جدیدی وضع کرده‌اند. در بعضی مکان‌ها شدیدترین نوع محدودیت‌ها در حال اجراست. جای تعجب نیست که بیشترین آمار مربوط به مبتلایان به کرونا در ایالت‌هایی مانند داکوتای جنوبی، داکوتای شمالی و آیووا که برای مهار شیوع ویروس کرونا کمترین اقدامات را کرده‌اند مشاهده شده است. آب و هوای مناطقی که در فصل بهار کاملاً تعطیل شده بودند، بسیار سرد شده است و مردم بیشتر وقت خود را در محیط‌های بسته طی می‌کنند. بنابراین میزان شیوع ویروس کرونا افزایش پیدا کرده است. با افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا، تمام مدارس نیویورک و همچنین دانشگاه‌ها، ادارات، رستوران‌ها، اماکن تفریحی و ورزشی در ایالت رود آیلند کاملاً تعطیل شده است، زیرا نتایج مطالعات محققان نشان می‌دهد که میزان شیوع ویروس کووید _۱۹ در محیط‌های بسته بسیار بیشتر است.

افزایش خستگی از بیماری کرونا در جهان

اکنون تصمیم‌گیری در مورد در خانه ماندن، بیرون رفتن و همچنین زمان استفاده از ماسک بسیار دشوار شده است. از طرفی دیگر خستگی همه‌گیری کرونا در بین مردم افزایش پیدا کرده است و آن‌ها به دلایل زیادی عصبانی و ناراحت هستند. برخی افراد معتقدند که دولت‌ها در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهند. علاوه بر این پس از گذشت چندین ماه از آغاز شیوع ویروس کرونا و شنیدن اخبار ناخوشایند مربوط به آن، بسیاری افراد در برابر اتفاقات بدی که هر روز رخ می‌دهد بی‌تفاوت شده و احساس ناتوانی و ناامیدی می‌کنند.

مهمترین اقدامات برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

با وجود اینکه اعلام شده است دو واکسن مؤثر برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا در حال تولید است، اما به نظر می‌رسد این واکسن‌ها تا ۱۸ هفته آینده، یعنی ماه آوریل سال ۲۰۲۱ به صورت گسترده در دسترس مردم قرار نخواهند گرفت یعنی این که تا آن زمان بیش از ۱۸ میلیون نفر به این بیماری مبتلا خواهند شد. متخصصان اعلام کرده‌اند که در حال حاضر بیش از سه میلیون فرد در ایالات متحده آمریکا دچار این بیماری هستند و از آنجا که افزایش علائم بیماری و نیاز به بستری شدن در بیمارستان چند روز طول می‌کشد، طی دو تا ۶ هفته آینده تعداد افراد بستری شده در بیمارستان‌ها به دلیل ابتلای بیماری کرونا و همچنین آمار مرگ و میر ناشی از آن افزایش چشمگیری خواهد داشت، اما هنوز هم می‌توان با رعایت اقدامات پیشگیرانه مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستن دست‌ها و ماندن در منزل، مانع شیوع بیشتر بیماری شد. متخصصان معتقدند که با رعایت این قوانین توسط هر فرد، یک گام به متوقف شدن شیوع ویروس کرونا نزدیک می‌شویم.

ترجمه از: پگاه بهادران باغبادرانی، مترجم ایمنا

کد خبر 457267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.